Pentru alinierea la normele și regulile europene, începând cu 2022, comercializanții de produse vor fi obligați să afișeze la raft, pe lângă reducere, cel mai mic preț pentru produsul redus în ultimele 30 de zile, scrie bihon.ro.
Proiectul de Hotărâre de Guvern este în dezbatere la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT, după ce a fost propus de către ANPC.
Cei care nu respectă regulile, vor fi amendați cu până la 35.000 de lei. Proiectul urmează să transpună în legislația noastră prevederile Directivei UE, a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019.
Noile reguli spun că dacă proiectul de HG va fi oficializat, regulile intră în vigoare abia în 28 mai 2022.
Cei care vând produse vor fi obligați să afișeze în anunțul de reducere care a fost prețul anterior aplicat produsului din ultimele 30 de zile înainte de reducere.
„Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț”, prevede, proiectul.
Dacă la un produs se face reducere de 20%, comerciantul trebuie să arate care a fost cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. Adesea, consumatorul este indus în eroare de către reducerile mari, dar produsul a costat și mai puțin decât prețul lui redus, în ultimele 30 de zile.
Aceasta este o practică des întâlnită, mai ales în perioada reducerilor, zile precum Black Friday sau alte perioade.
Trimite articolul
XAșa vor afla clienții, cât de cât, cam cu cîtu, s-a devalorizat leul într-o lună.
Ar fi foarte bine sa se aprobe!
Am văzut nenumărate cazuri in care reducerile erau … creșteri de preț. Sigur, nu toți comercianții, unii sunt corecți. De exemplu o pereche de pantofi. 200 de lei. Peste câteva zile afișează 280 lei tăiat și prețul este 220 de lei. Deci “reducere” de 60 de lei cand practic discutam de o scumpire de 20 de lei.
Analizați pe viitor chestia asta și veți vedea ca se practica.