Potrivit BIHON.RO, Cea mai „longevivă” lucrare municipală din Oradea s-a încheiat parțial, ieri, cu prezentarea Digi-parcării subterane de pe Independenței. Platoul de la suprafață rămâne, în continuare, în actualul stadiu, în așteptarea finanțării europene. Vineri este programată inspecția ISU și, cu condiția ca parcarea să primească OK-ul final, se va deschide sâmbătă, pentru orădeni.
Istoric
Conferința de prezentare a lucrării a fost ținută de viceprimarul Florin Birta, alături de Liviu Andrica – directorul Administrației Domeniului Public SA, de Ștefan Roșca – reprezentantul constructorului și de proiectantul Paul Szasz.
Parcarea are 460 de locuri dispuse pe trei niveluri subterane. Viceprimarul a început prezentarea cu un scurt istoric: „în 2015 au fost începute lucrările la această parcare din strada Independenței, în 2016 au fost constate anumite probleme la proiectarea inițială”. În 2017, proiectul a fost modificat, cu acordul partenerului RCS RDS, care deține 30% din terenul aferent proiectului și care s-a angajat inițial să suporte investiția proporțional. După refacerea proiectului, în 2018, licitația nouă a fost adjudecată de același constructor Construcții Bihor.
Sursa: BIHON.RO
Trimite articolul
XLa Oradea se poate. La Arad numai promisiuni, proiecte fanteziste nepuse niciodată în practică, având doar rolul de a atrage voturi de la fraieri. Să vedeți și acum în toamnă cu câte proiecte mărețe o să vină. Și ei nu sunt în stare să facă ceva să poți circula cu mașina pe stradă când dă o ploaie mai puternică. La Arad sunt numai papagali de meserie, buni de dat din clonț și de asta ne-am convins în mandatele fălcosului
-
Când a vrut municipalitatea să facă parcări și la noi? Aaaa, când au ieșit în parc niste oameni și nu i-au lăsat să taie copacii
-
Oooo, daaa…! In “placinta” asta de Arad, cat e de “lăbărțat” (ceea ce nu e deloc rau, daca stii sa profiti de acest lucru…), NUMAI SUB PARCURI SAU OBIECTIVE ISTORICE (ex: Pta Avram Iancu, etc) se pot face parcari construite (nu caricaturile alea de tabla ambutisata facute in cartiere cu “Regenerarea urbana”…) !!! Parca nu exista destule spatii virane sau cladiri atat de distruse, incat trebuie oricum demolate, si care putea fi utilizate (eventual achizitionate de la proprietar sau un parteneriat public-privat, DAR UNUL CORECT , NU “PE INTERESE”…!).
Ai fost vreodata in Valencia? Merita: e u oras istoric ff vechi pe care spaniolii il respecta atat de mult incat incerca orice vechitura sau darapanatura arhitecturala sa salveze. Dar daca totusi nu pot, atunci imediat “convertesc” acel spatiu intr-o mini-parcare etajata !!! De ce mini..?
Pt ca orasul fiind unul f vechi, Mediteranian, are stradute multe si ff inguste, case, majoritate cu etaj, dar tot f. inguste si adanci (pt a racorii orasul prin umbra si curenti de aer – dupa cum se vede, acolo SE GANDEA si cu secole in urma!!!), iar “amprenta ka sol” a cate unei cladiri nerecuperabile, este f.mica si cu dimensiuni foarte neobisnuite. Si atunci intervinte TALENTUL PROIECTANTULUI(!!!) , de a construi in acel spatiu o mini-parcare functionala. Si, pot sa-ti spun ca exista o multime, atat de discret si elegant amplasate printre vechile case de sute de ani, ca aproape nici nu le bagi in seama..Intelegi acum CUM TREBUIE CONSTRUITE PARCARILE in orasele vechi si frumoase: NU “CIUNTIND” obiectivele frumoase, istorice, viabile si functionale ale acestuia ?!
-
După mintea mea ,nu trebuie să tai copaci ca să faci o parcare subterană.Foarte bine că nu au tăiat copacii!!!Strandul Neptun tot localnicii l-au pus la pământ și l-au ,,subdezvoltat”?Ia model Oradea ,care era după noi că dezvoltare acum 20 de ani și ai să vezi că suntem noi acum in spatele ei rău de tot.Omul schimbă lucrurile și sistemul …dar dacă n-ai cu cine ….
-
Si, apropo de UTILIZAREA EFICIENTA a spatiilor de constructie disponibile, pt a face parcari:
– de ce, “mama naibii” nu achizitioneaza sau , eventual prin alte mijloace juridice disponibile (dar pt asta, da, trebuie juristi inteligenti si competenti !!!), nu se preiau cele doua cladiri paraginite + spalatoria auto, de pe str. Grigore Alexandrescu, si sa se faca acolo parcare auto, in loc sa se distruga Pta Avram Iancu?
-
-
la Arad numai promisiunile desarte ale Falcosului si ale clicii lui de neispraviti. De cand va spun sa mergeti pana la Oradea sa vedeti cum s-a schimbat in ultimii 10 ani.
I-am zis si falcosului in emisiune la TV Arad si a zis ca Oradea nu are autostrada si zona industriala. Adica sclav pe banda la yazaki si takata.
in Oradea parcarea e gratis nu se ocupa recuns care pune taxe mari. Rusine!!-
Încă 2 luni și va avea si Oradea autostrada… plus centura se prelungește până la autostrada…
-
Interesant ca la Oradea a venit viceprimarul sa inaugureze ditamai proiectul, primarul nici nu a fost. La noi ar fi fost falcosul in prim-plan, cu tricolorul mare pe piept.
Un pic incomplet, parkingul are 3 etaje subterane, l-au construit în albia Crisului Repede, iar platoul de deasupra va fi amenajat in urma unui concurs internațional de proiecte! Cand o sa auzi la Arad de un concurs internațional de proiecte? Ca sa nu zic ca de parcare sub Piata A. Iancu, ne-au tot promis, la Oradea au facut-o in malul Crisului… Asa ceva pare complet utopic la noi in sat… Arad.
oradea se poate redenumi in republica digi
Poate vede și tovarășu ce tat se lauda ca a făcut nu știu câte pt Arad cum se face treaba nu cum crede el ca a făcut de tat îsi postează realizările de tot rahatu din Arad mega investiți ca și pasarela de la ștrand o monstruozitate.
Sincer și pontosnele erau mai interesante decât podu ala de zaci ca treci cu tancu pe acolo. Bani aruncați în vânt. Nu era o prioritate pt Arad și asa ștrandul e varza toată lumea mere la ghioroc ca pe ștrand e dezolant fata de ce era o data .
Ar trebui sa își facă o pagina de facebuci asa nu sigur ar fi cea mai urmărită.
Poate asa va fi si la noi daca ne scapam de actuala conducere care s-a obisnuit sa fie la putere si nu considera ca au de facut ceva pt noi.
Este o vorba stramoseasca, cei ce se aseamana se aduna. Falca exact aceasta imagine a urmarit cand s-a alaturat lui Bolojan, Boc si Robu. A crezut ca, afiliindu-se cu cei trei va fi si el ca ei. Nu, vorba, invers nu functioneaza. Asa ca, doar putem privi realizarile Clujului, Oradeei ssu Timisorii. Aradul ramane o comuna nesemnificativa cu o gasca de mitomani care capuseaza Aradul si prosteste aradenii. Bravo Oradea
-
si Timisoara are probleme. Citeste tion.ro mai des
Da, aveți dreptate, la Oradea se poate,la noi nu. Promisiuni…..promisiuni…
.VOTUL VOSTRU CONTEAZĂ. E TIMPUL SCHIMBARILOR.
Fiecare oras isi are conducatorii care si-i merita
parcare subterana in mal si la 6 metri sub nivelul Crisului. In caz de inundatie culegi masina la o cotitura a raului. Prefer una supraterana etajata
Ia nu mai popularizati atit realizarile din Oradea,ca poate veti avea surpriza sa apara acolo Falca si Balce si sa spuna ca datorita lor si straduintei asidue a fost realizat obiectivul,iar aradenii sa-i si creada,lacita minte au dovedit ca au de vreo 15 ani…
Este din nou dovada ca nu partidele fac diferenta, ci oamenii, liderii….. Exemplul clar, acelasi partid la Oradea si Arad si diferente abismale. Din pacate in Arad, mostenirea lasata de dragul nostru inutil de Primar este atat de mare incat actuali lideri locali PNL , ar continua trendul marcat in ultimii ani de ,, sefu lor,, Adica ne batem in piept ca reasfaltam de a 800 oara aceleasi strazi si ca am tras canalizarea prin cartiere….. In 2020 este nevoie de mai mult de atat, mult mai mult. Oricum avem sansa sa schimbam viitorul orasului nostru la urmatoarele alegeri. Trebuie incheiata trista etapa de guvernare PNL la Arad. S a demonstrat ca este impotrica progresului si dezvoltarii. Futu i avem si noi dreptul si copii nostri de a avea un oras de care sa fim mandri. Nu se mai poate asa. Oameni buni treziti-va …..