La ultima sa vizită la Timișoara, ministrul Sorin Grindeanu anunțase că în această primăvară, probabil încă din martie, vor începe lucrările la tunelurile de pe sectorul A1 Margina – Holdea. Acum, reprezentanții Direcției Regional de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara confirmă că acest moment este aproape.
„Reprezentanții asocierii de firme care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, au început amenajarea accesului în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile. Sunt folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru drumul tehnologic, care are o lungime de circa 2 km.
Zona este greu accesibilă, mai ales după perioada de iarnă, pământul fiind îmbibat cu apă. Drumul tehnologic este folosit și de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget, care se ocupă cu eliberarea amplasamentului”, au transmis reprezentanții DRDP Timișoara.
Contractul cu asocierea care realizează lucrările a fost semnat în octombrie 2022. Pe lângă secțiunea E, cea cu tuneluri, acesta prevedea și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA. Contractul se întinde pe 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și 120 de luni de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier, iar ministrul Sorin Grindeanu a declarat, în mai multe rânduri, că este încrezător că lucrările vor fi gata înainte de termen.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Sursa: TION.RO
Trimite articolul
XTerminam pana-n 2050? Sa stiu daca-mi fac speranta sa merg si eu o data dintr-una pana la Sibiu? Mai departe cred ca-i utopie deja…
-
👍
Restul sunt doar bla-blauri electorale și “praf în ochii” proștilor de români.
În peste 10 ani de când e gata întreaga Autostradă, n-au fost în stare nici măcar să se apuce de porcăriile alea de “tunele de urși”, o altă “abureală”, (pt că mă întreb PE UNDE NAIBA TREC ACUM URȘII, cu un DN ultraaglomerat, paralel cu Autostrada ???), dar s-au făcut “cioate” de autostrăzi prin toate colțurile țării !
Și acum, brusc, în plin an electoral, ne apucăm de acele tuneluri, dupa ce și-au bătut joc de români, de peste 10.
Mizerabil…Și mai am o întrebare: – câți urși au fost loviți sau măcar văzuți, pe DN-ul de la Margina la Holdea, cu acest trafic intens de peste 10 ani, pt că DN-ul nu știu să aibe “treceri pt urși” ?
Deci, întreb din nou: NU A FOST TOTUL O IMENSĂ MINCIUNĂ, doar pt a menține aceasta Autostradă nefinalizată (din anumite motive meschine, greu de înțeles pt noi, “muritorii de rând”) ?
Sa vedem citi “pensionari speciali” se vor imbogati…
Trebiau sa-i cheme pe teroristii Hamas, faceau aia tuneluri de le bateau si pe cele dacice :))))
Se pot smecheri bani frumosi aici. Auzi, tuneluri. Discutam cumva de Pirinei sau Himalaya sa facem tuneluri?