În cazul în care nu sunt arondați unui centru de colectare, comercianții trebuie să accepte de la consumatori ambalajele goale de tip SGR, fie manual, fie prin intermediul unui aparat de colectare a ambalajelor (RVM). Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat recent că se lucrează la un proiect de hotărâre de guvern în acest sens.
„Lucrăm deja la un proiect de hotărâre de guvern în care să specificăm foarte clar că, în măsura în care RVM-ul, așa cum se numesc aceste aparate automate, nu funcționează, magazinul respectiv este obligat să preia manual acele ambalaje”, a declarat ministrul Mircea Fechet pentru Agerpres.
Potrivit legislației, punctele de returnare sunt organizate în cadrul structurii de vânzare a comerciantului sau în imediata vecinătate a acesteia, fără depășirea unei distanțe de 150 de metri față de structura de vânzare și având cel puțin același program de funcționare ca structura de vânzare a comerciantului.
Este important de menționat că doar ambalajele din categoria SGR, care poartă marca sistemului, pot fi returnate pentru garanție. Ambalajele care corespund cerințelor sistemului, dar nu au marca SGR, nu pot fi returnate în punctele de colectare ale sistemului, însă pot fi reciclate la centrele clasice de reciclare. Până la data de 30 iunie 2024, ambele tipuri de produse, atât cele conforme SGR, cât și cele care nu intră sub incidența sistemului, vor fi disponibile în magazine.
La achiziționarea unei băuturi într-un ambalaj SGR, se plăteșteo garanție de 50 de bani, valoare pe care poate fi recuperată atunci când ambalajul gol este dus la un punct de colectare SGR.
Sursa: BIHON.RO
Trimite articolul
XEste un sistem cretin! Eu cumpăr două sticle, să zicem, de la un punct alimentar de cartier (magazin ar fi mult…) după golire, ambalajele nu le pot returna la comerciantul de la care le-am cumpărat că el nu le preia…deci trebuie să le duc la centrul de colectare la 1 km distanță…pentru 1 Leu. E clar că nu mă duc doar pentru două ambalaje, dar eu am unde să le depozitez? Când se adună suficient de multe (în debara, cămară, balcon…) le încarc în maşină şi le duc să-mi recuperez garanția la care mai adaug niṣte lei să plătesc combustibilul consumat ín procesul de returnare.
-
ca la noi la nimneni
-
Scopul proiectului este adaugarea unei alte taxe. Nu benificii pentru mediu si client. Modul de returnare si colectare este o incoevenienta ca a trebuiet implementat.
-
Stai linistit ca le aduna saracii si le cara cu bicicleta in saci.
eu le numesc pierderi asumate, practic ne-a mai scumpit bauturile si asa cu preturi triplate in ultimii 3 ani
Dacă aveați de gând să realizați un sistem de reciclare care să fie atractiv, ar fi trebuit să introduceți doar ”recompensarea” returnării, nu idioțenia asta cu ”toți încasează garanția, dar rambursarea se face doar în centre…”. Mai mult, o recompensare diferențiată pe tipuri de material (plastic, siclă, aluminiu…) în funcție de nocivitatea asupra mediului ar fi fost mai logică. Chestia asta cu 50 de bani garanție este ca o mărire de preț. care nu face altceva decât menține și alimentează ”activitatea” căutării prin tomberoanele de gunoi, pentru că…
ca la noi la nimneni
ca la noi la nimneni
Un sistem inteligent creat de UE, pentru a elimina ultimele mici magazine, în favoarea multinaționalelor
-
Gata la tara cu apa minerala si sucuri si beri in ambalaje de plastic.
La Profi din Zimandu Nou preiau ambalajele cu garanție dar nu vor să preschimbe valoarea tichetului oferit în bani, spun că nu au voie și că doar de la ei se poate cumpăra, ceea ce este nelegal. Dar cine să ia măsuri? Firmele private fac ce vor!
-
Asa e peste tot nu doar in metropola ta. Si mie mi s-ar parea corect sa imi dea banii, ca doar bani am dat pe ambalaje si nu nasturi. Te cam obliga sa cheltui banii unde lasi gunoaiele… dar poate nu doresti asta, nu?