Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere a fost depus la Senat în luna octombrie a anului trecut și a fost inițiat de mai mulți deputați PNL. Modificările acestui proiect îi vizează atât pe șoferi, cât și pe clienții acestora. Potrivit acestuia, se propun, printre altele, mărirea tarifelor, schimbarea modalității de acordare a licențelor sau accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun.
Tariful de pornire – dublu
„Tariful de pornire – tarif exprimat în lei, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, care apare pe afișajul client odată cu activarea dispozitivului de control din poziția de operare -Liber- în poziția de operare -Ocupat- și care poate fi mai mare decât tariful de distanță (lei/km), dar nu mai mare decât dublul acestui tarif“, se arată în proiect.
Totodată, inițiatorii propun stabilirea unui tarif de noapte, care poate fi mai mare decât cel de zi, dar cu maximum 50%, iar pentru deplasările în afara localității, tariful pe care companiile îl vor putea percepe clienților va putea fi și el mărit cu 50% față de cel de zi sau cel de noapte, după caz, în funcție de momentul efectuării cursei.
Taxiuri de stat
O altă modificare adusă se referă la faptul că, într-o localitate în care nu există o firmă de taxi, consiliul local va putea aproba ca executarea acestor servicii să se poată realiza în gestiune directă, la cerere, de către compartimentul sau serviciul de specialitate al primăriei. Acest lucru se poate face doar cu autovehiculele deținute de primărie în proprietate, doar în baza unei licențe eliberate în acest scop de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Transport (ANRSC). Noua lege va permite utilizarea mașinilor deținute de companiile de taxi în baza unor contracte de închiriere sau comodat.
Procedura de atribuire a licențelor
„Procedura de atribuire a autorizațiilor taxi constă în acordarea unor punctaje realizate din îndeplinirea criteriilor de departajare pentru fiecare autovehicul precizat în declarația pe propria răspundere că este deținut sau va fi deținut ca autovehicul nou, utilizat în condițiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarându-se câștigătoare autovehiculele care au obținut punctajele cele mai mari, în ordinea descrescătoare“, se mai arată în proiectul de lege.
Totodată, se introduc și contractele de închiriere sau comodat, pe lângă cele de leasing sau mașinile aflate în proprietate. În cazul în care un operator participă la procedura de atribuire cu un angajament de achiziție a autovehiculelor, va trebui să depună o scrisoare de garanție în cuantum de 5% din valoarea fiecărui autovehicul, iar nerespectarea angajamentului va duce la pierderea garanției.
Propunerea legislativă a trecut de votul Senatului și urmează să meargă la Camera Deputaților, for decizional.
Proiect de Lege pentru modificarea li completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere:
Sursa: BIHON.RO
Trimite articolul
XTaxiul un lux? oare cand o sa devina un lux faptul ca un om traieste? numa-ntreb
-
Maine si tramvaiul o fi un lux? sau poate se va pune impozit si pe bicileta omului ?
-
Teoretic, este!
-
La 4 lei călătoria chiar este un lux !
-
Jur ca astia de la putere ne testeasa sa vada cat de prosti suntem si cate putem accepta fara sa ii dam jos.
-
ai dreptate dar cine sa o faca ?
-
@Viorel:
Hai ca-ti dau un raspuns ka “cât de proști suntem?” si la “cât mai rezistăm?”, cu un banc de pe vremea lui Ceașcă:– Se zice că toate opresiunile și lipsurile la care ne-a supus Ceașcă, ar fi fost un test ca să se vadă cât rezistă românii până “explodează”, dar românii rezistau…. și rezistau… și nu protestau!
Atunci Ceașcă se hotărește să ia o decizie extremă ca să vadă reacția poporului:
– îi adună pe toți în Piața Poporului și le ordonă la toți românii sa se sinucidă prin spânzurare; apoi așteaptă…
– apar primele forfote și vociferări;
– “Gata, își zice Ceașcă, le-a ajuns în sfârșit, cuțitul la os. Sigur acuma vor izbucni…!”– Din rândul oamenilor iese o delegație care cere să ia cuvântul:
“To-așul Președinte, avem o mare supărare: NU AVEM SĂPUN PT ȘTREANG! Ni-l dați dumneavoastră sau mergem acasă după el?”-
Prost esti mai fasole!tu crezi,ce zici?de unde ai citat-din buci?
-
-
ok. Hai sa ii dam jos , si de data asta sa mergem pana la capat , nu pana la portile palatului ca ultima data. Dupa cu ce ii inlocuim?
Nu am nici cea mai mica idee cu ce se mananca macroeconomia/microoeconomia,dar dupa cap secul meu evident,nu mai mult si bine s-ar dezvolta tara,paradis fiscal fiind? Un fel de economie care nu face posibila evaziunea fiscala,dar tot odata sa fie irezistibila pt. corporatii/producatori/consumatori etc…nu mai bine avem un volum imens de rulaj,taxat putin,unde toata lumea e fericita,decat un rulaj mic suprataxat unde toata lumea isi stoarce creierul sa fenteze statul?
Tara de boschetari. Hoti toti, absolut toti.
Serios,taxi un lux?pai mai mearga frast cu ei atunci ok?mai bn merg pe jos ca inca e gratis,dar imi permit si cu autobusul 41 sau tramvaiul de chekeci.
Din ce in ce mai bine……oare cand ne luati si izmenele de pe noi saltimbancilor de la PSD si PNL?!
Votam AUR!!!
Niște nemernici. Nu suntem toți deplasabili cu alte mijloace din cauza problemelor de sănătate! Rușine să vă fie.
Gata războiul ? Numa întreb?
Domnu” sau doamna “ziarist” vedeți că au ieșit lebede de pe lac din Podgoria în fața primăriei că este prea rece apa , nu ați citit pe Tion să preluați știrea !?
practic taxi este un lux doar ca masinile de taxi sunt niste jeguri majoritatea logan si ce e mai ieftin,si imputite maxim ,practic put banchetele iar in unele put si soferii deci un serviciu care se vrea de lux defapt este cel mai jegos transport in comun chiar mai jegos decat tramvaiul
unde mai pui ca trebuie sa auzi cum se plange soferul ca viata e grea si tot drumul injura guvernul ca ii merge lui rau (probabil frustrat de cei care canta manele si au bani si o duc bine..si el nu)