David menționează că dezbaterea planurilor-cadru pentru învățământul liceal a atras sute de mesaje pe adresa ministerului, ceea ce dovedește un interes crescut pentru acest subiect.
‘Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje. Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noștri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase și discuții constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg’, a declarat Daniel David, citat într-un comunicat transmis, sâmbătă, de Ministerul Educației.
Ministrul precizează că, în ciuda unor interpretări greșite legate de ‘afectarea unor discipline și ore’, de fapt decizia se duce mai mult spre școală și elevi, iar prin această descentralizare este încurajată autonomia și performanța, pentru a se păstra sau chiar a se crește numărul actual de ore la anumite discipline.
David a reiterat ideea că aceste propuneri trebuie gândite în interesul elevilor, susținând profesorii în acest demers, dar și implicarea părinților, astfel încât elevii să devină ‘buni specialiști, buni cetățeni și oameni echilibrați și mulțumiți de propria viață’.
‘Pentru a avea buni specialiști, ne trebuie accentuarea competențelor de specialitate, mai ales în clasele XI/XII; nu ne oprește nimeni însă să avem abordări mai transdisciplinare și la acest nivel (istorie la profilul real sau științe la profilul uman), dacă școala și elevii doresc asta (prin orele de CDEOȘ), dar acest lucru nu mai este impus de minister, ci lăsat la autonomia/libertatea școlii și elevilor. Tot într-o logică transversală și ținând cont de caracteristicile societății de astăzi, am lăsat tehnologia informației și comunicațiilor în toți anii din trunchiul comun (din nou, orele putând fi, unde se dorește, suplimentate prin CDEOȘ)’, a spus Daniel David.
Dezbaterea națională presupune patru întâlniri cu prezență fizică, organizate în centre academice istorice în București (11 februarie), Cluj-Napoca (14 februarie), Iași (25 februarie) și Timișoara (4 martie).
După dezbaterile cu prezență fizică va fi organizată o dezbatere online, în data de 6 martie.
‘Aștept în următoarele săptămâni să avem această analiză serioasă și discuție constructivă, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg’, a afirmat David.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XArbitrariul si degringolada din invatamant se accentueaza si mai tare. Dintr-un invatamant de frunte, invatamantul romanesc a ajuns jos de tot. Cel mai rau este ca s-a distrus invatamantul profesional. Unde sunt personele calificate (mai ales muncitori), care sa lucreze in eventualele noi investitii ?
-
Ai rămas blocat în mitul învățământului de frunte. Te pomenești că matale te și consideri un produs al lui 😁
Noi romanii nu lucram! Munca e pt indieni, srilankezi, nepalezi …. Si cei pe care CG vrea sa ii aduca inapoi vin…. ca investitori nu sa lucrezw angajati la romanii neaosi neplecati!