Scopul este să ofere clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare, anunţă Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.
ANPC a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ în acest sens.
Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ.
Orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant (preţul anterior). Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea.
Proiectul prevede introducerea în lege a următorului articol:
„Orice notificare de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ. Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.
În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.
În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, preţul anterior reprezintă cel mai mic preţ practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preţ.
Dacă reducerea de preţ este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, preţul anterior este considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ”.
Trimite articolul
Xpai cu ultimul alineat au dat cu bata in balta la tot, pe bune??
De cand iti face statul program in afacerea ta?