BUCUREŞTI. Turci, greci, italieni, spanioli şi români sunt interesaţi de finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, lot 2 – Secţiunea E şi finalizarea Secţiunii D, bucata de autostradă lipsă de la limita judeţelor Timiş şi Hunedoara, renumitul segment de autostradă cu tuneluri pentru urşi. Practic, aceşti nouă kilometri sunt singura bucată care lipseşte între Nădlac şi Sibiu. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă faptul că, până la termenul limită de depunere a candidaturilor, au fost primite oferte de la: Aktor SA (Grecia), Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret (Turcia), Asocierea FCC Construccion – Gulemark Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (Spania-Turcia), Asocierea Impresa Pizzarotti & CspA – Pizzaroti – Retter Project Management (Italia-România), Asocierea Terna – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical and Steel Constructions (Grecia), Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret – Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret (Turcia), Asocierea Rizzani de Eccher Spa – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi ve Ticaret Limited – Cipa Spa (Italia-Turcia) şi Strabag (România).
Dar de aici şi până la stabilirea constructorului mai este cale lungă. Explicaţia ne-o oferă cei de la CNAIR:
„Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice. Prezenta procedură este de tipul licitație restrânsă, iar din cei nouăcandidați Autoritatea Contractantă va selecta un număr de minim 5 – maxim 6 candidați care vor depune oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziţie publică”.
Practic, de abia peste câteva luni vom avea licitaţia propriu-zisă.
Bătaia pentru acest contract este mare, ţinând cont de faptul că, pentru cei 9,13 kilometri de autostradă, valoarea estimată a lucrărilor este de peste 1,36 miliarde de lei, cu aproximativ 30 la sută mai mult decât toată autostrada de la Arad la Timişoara. Valoarea este atât de mare datorită faptului că, din cei nouă kilometri de autostradă, 2,13 kilometri vor fi tuneluri forate prin munte.
„Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m”, spun cei de la CNAIR.
Gaura din autostradă
Cei nouă kilometri lipsă reprezintă un chin pentru traficul de tranzit pe relaţia Nădlac-Bucureşti şi retur. Şoferii pot circula pe autostradă până la Lugoj, după care trebuie să coboare de pe şoseaua de mare viteză pentru a intra pe un drum naţional îngust şi plin de serpentine, după care trebuie să urce, din nou, pe autostradă la Deva, iar de aici circulă până la Sibiu. Odată cu finalizarea acestor nouă kilometri, traficul de la Nădlac şi până la Sibiu se va putea desfăşura exclusiv pe autostradă. Totuşi, potrivit ministrului Transporturilor, segmentul lipsă de autostradă nu va putea fi finalizat mai repede de patru ani de zile, aici fiind incluse inclusiv termenele aferente birocraţiei. Pentru că, spun cei de la CNAIR, firma care va câştiga licitaţia va avea la dispoziţie 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru lucrările de execuție.
Trimite articolul
Xmisto ideea: prima data iau diploma de la scoala si apoi ma duc sa fac scoala cei patru ani???? ce firme sunt astea ??? au mai facut vreun proiect vreodata ??? oare tunelurile in Romania se fac altfel decat in lume, oare ce caiet de sarcini li s-a dat????? “de aici pana aici”????sau ce spaga dati???
Abia acum se organizează licitația? De câta vreme trebuia sa fie gata bucata respectiva? Iti sta mintea in loc, săraca țara pe mâna cui a ajuns? CNADR-ul doarme, fi-le-ar somnul adânc de precari.
-
A fost si proces pe la Paris datorită cucului care făcea spectacol cu contracte rupte la TV!
Intr-o tara normala,km aia lipsa erau realizati pe viteza de unitati de geniu ale Armatei,nu lasata tara fara drumuri… Cun naiba ma sa dureze 4 ani pt 9 km cand altii au facut 2-300 km pe an?
-
In Romania lucrului bine facut se lucreaza nemteste se masoara de 10 ori si se taie o data ,de aia duraza asa mult masuratul.Firma care trebuia sa termine lucrarea oare nu avea proiect?????????
-
Offf, of , of…
Bineinteles ca avea…, dar fiecare noua rulare a procedurii de licitatie a lucrarii, înseamnă O NOUĂ “ȘARJĂ DE PARANDĂRĂT” pt cei aflati la Putere: – acceptare la licitatie, pt Studiu de fezabilitate, pt acordarea Proiectarii si acceptarea Proiectului, pt firma care urmareste lucrarile, pt Executia lucrarilor, etc.
Cred ca nu mai are rost sa continui…Am impresia ca la câtă mită sub diverse forme, s-a “muls” pe Autostrada asta, se putea ridica, linistit un oras cu tot cu utilitati…
-
Mă postaci PSD, până sa vina usr sau PNL la guvern nu ați lătrat deloc de autostradă. Au venit ăștia au pus mâna la muncă, hop și voi cu răutățile cu glumele și prostiile. Pară vă bine că fac, că PSD al vostru a făcut cap coadă 37 km in 3 ani. Coaliția actuală în nici 6 luni a început 3 tronsoane. Ai început bine in forță. Rămâne de văzut cum se mișcă.
Postacii PSD la muncă nu la lătrat pe aradon!😂-
Esti dobitoc: se vede clar ca TU ESTI POSTAC PNL SI TE SIMTI!
Boule, n-am scris nici unde PNL sau PSD, ci “cei de la Putere” , adica e valabil SI PNL-ului și PSD-lui, că TOȚI AU FOST LA PUTERE și toti si-au facut “mânărerile” , dobitoc de propaganist PNL…!!!
-
-
10 km în 4 ani…… De rasu’ curului! Alte tari fac 50 mii km în 4 ani!
-
Ia zi tu țara aia care a făcut atâția într-un an! Hai spune!
Sa fim corecti Te dai jos de pe autostrada la Margina ( nu la Lugoj ) si revii pe autostrada ( nu la Deva,…nici macar la Ilia ) la Holdea. Apoi , 28 de luni pentru vreo 13 Km este inacceptabil, si daca toti ar fi doar …tunel, inseamna 2m…pe zi
E cu 30% mai scumpă dar vine și tunel dublu,cu câte doua benzi pe sens ! Plus faptul că s-au scumpit și marialele de construcții!
Poate sant prea prost sa inteleg filmul asta.Pe timpul lui CEASCA firme romanesti construiau drumuri in IRAK,IRAN si mai stiu eu pe unde in lume,sa construit drumul transfagarasan,transalpina,autostrada Pitesti-Bucuresti Si acuma ne trebuie firme de turcaleti,italieni,spanioli.grecii sa faca o bucatica de autostrada de cativa kilometri????Deci canalul manecii a durat 6 ani si are o lungime de 50km, din care vreo 38 sub mare.
Iar noi pe uscat pentru 9 km vrem termen de executie de 2 ani si 4 luni…, in acest fel canalul manecii era facut in 20 de ani….
Frumos
Norvegienii construiesc autostrăzi pe sub mare, iar noi ne chinuim să unim cele 2 capete ale A1 din cauza unor ecoducte (probabil e vorba de un singur ecoduct). Mare problemă de rezolvat! Atâta vreme cât lipsa autostrăzii generează bani, ea va rămâne neterminată. Punct.