Sub sloganul „Știu, nu doar sper că o să fiu bine! Mă vaccinez!”, Ministerul Sănătății desfășoară, de fapt, cinci campanii mai mici, fiecare cu materiale proprii, câte una pentru fiecare dintre următoarele categorii: persoane aflate în grupe de risc, public general, bebeluși, copii și adolescenți, persoane de vârsta a treia.
Campania de informare și conștientizare este realizată în cadrul proiectului „Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde în Ministerul Sănătății ce optimizează procesele decizionale privind activitatea de vaccinare în România – ROVAC”. Acesta este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, având un buget total de 21,9 milioane de lei (aproximativ 4,4 milioane de euro), cu TVA.
În cadrul campaniei lansate la începutul lunii august și care se va întinde pe trei luni, vor fi realizate câte cinci spoturi audio și video, adaptate principalelor cinci categorii principale de public, care ar trebui să crească interesul publicului pentru vaccinare. Campania are în centrul său și site-ul www.provaccin.ro, aflat în proprietatea și administrat de Ministerul Sănătății. Aici sunt disponibile informații – doze, contraindicații, reacții adverse – despre 25 de vaccinuri diferite. Informațiile, însă, sunt încă în curs de actualizare, iar accesarea site-ului poate aduce erori pe anumite browsere.
Rafila: „În perioada pandemiei COVID-19 a scăzut încrederea în vaccinare”
De altfel, ministerul pregătește și o nouă strategie națională pentru vaccinare, valabilă pentru perioada 2023 – 2030. Documentul se află în curs de aprobare, având ca obiectiv principal declarat „asigurarea accesului echitabil la servicii de vaccinare sigure și eficace, care să contribuie la o stare de sănătate mai bună a populației, astfel încât oricine, oricând și la orice vârstă să beneficieze de vaccinuri în folosul propriei sănătăți și a stării sale de bine”.
„Trebuie să recunoaștem faptul că în perioada pandemiei COVID-19 a scăzut încrederea în vaccinare. Acum, prin această campanie de informare și conștientizare, dar și prin altele care vor urma, Ministerul Sănătății își exercită rolul său esențial, de a încuraja vaccinarea populației, considerând însă că aceasta nu este o acțiune obligatorie, ci puternic recomandată pentru cetățeni, iar decizia individuală trebuie luată în mod informat, pe baza datelor științifice. Acest lucru îl face actuala campanie, care-i îndeamnă pe cetățeni să se informeze asupra beneficiilor vaccinării pentru sănătatea lor și a celor dragi”, transmite ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.
Trimite articolul
XE he he, ce de bani pentru muls…
Sa fie o coincidenta ca sub articolul acesta este o reclama pentru casa mortuara?!
Cu vaccinarea asta faceti clienti pentru casa mortuara la care faceti reclama in paginile electronice ale aradon?
Intreb pentru Rafila care nu si-a “imunizat” copiii dar are pretentia sa mi-i omoare pe ai mei.
-
Imunizat…adica otravit…doar n-o fi fraier sa-si omoare copiii…aia sunt viitorii speciali ai țarii…iar pentru fraieri se fac campanii de “imunizare”…sa-i mai rareasca,ca n-au loc de ei specialii..
Reflexul pavlovian al idi0ților antivacciniști la auzul/citirea cuvântului vaccin este remarcabil.