Inițiatorii acestei propuneri subliniază necesitatea unei abordări unitare, în contextul creșterii numărului de autovehicule și al urbanizării accelerate.
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art. 63, alin.(4) și a art. 65 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice își propune să simplifice și să clarifice regimul parcărilor, fiind nevoie de o reglementare unitară, ținând cont de noile realități urbane.
Unul dintre punctele-cheie ale propunerii este definirea clară a parcărilor publice și private. Parcările private sunt descrise ca fiind spații destinate parcării autovehiculelor, deținute și administrate de persoane fizice sau juridice, accesibile doar celor autorizați de proprietar. Acestea vor putea fi reglementate prin reguli interne stabilite de fiecare proprietar, asigurând astfel autonomia acestuia în gestionarea accesului și utilizării spațiului.
Pe de altă parte, parcările publice sunt definite ca spații destinate staționării temporare a vehiculelor, situate pe domeniul public sau în zone special amenajate, accesibile tuturor. Acestea vor fi gestionate de administrația publică locală sau de alte entități autorizate, în conformitate cu reglementările stabilite la nivel local.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XIn Arad parcarile sunt facute doar pentru a produce bani la buget. Nu au nici o legatura cu altceva. Strazile mari unde poti parca sunt cu plata, iar cele mici si asa inghesuite, sunt sufocate de masini, pentru ca sunt fara plata.