„Adoptarea iniţiativei înseamnă sancţionarea drastică a posesorilor de autoturisme care ocupă trotuarul fără a asigura lăţimea minimă de un metru, necesară pentru trecerea pietonilor. Astfel, situaţiile în care pietonii sunt nevoiţi să se deplaseze pe spaţiul carosabil, din cauza ocupării trotuarelor de autovehiculele parcate, vor fi diminuate. Acest demers este coerent şi prin prisma necesităţii de a elimina impedimentele pe care paramedicii şi pompierii ce se deplasează cu echipamente specifice le întâmpină în îndeplinirea acţiunilor de intervenţie. Îi mulţumesc deputatului USRPLUS Cătălin Teniţă pentru susţinere – suntem deja la al doilea proiect semnat în calitate de co-iniţiatori principali. Mulţumesc celor 24 de colegi parlamentari care au semnat iniţiativa noastra, 12 de la PNL si 12 de la USRPLUS. Vă voi ţine la curent cu evoluţia acestui proiect care ne aduce mai aproape de a avea oraşe pentru oameni, nu pentru maşini”, a declarat Sebastian Burduja, iniţiatorul proiectului de lege.
Liberalii afirmă că, în ultimii ani, România a cunoscut o creştere accelerată a fenomenului urbanizării, iar în cazul Municipiului Bucureşti, numărul de vehicule creşte de la an la an, ajungând la 1,4 milioane de maşini în 2020.
„Odată cu creşterea rapidă a procentului de deţinere şi utilizare a autovehiculelor private, asigurarea spaţiilor de parcare în oraşele din România este problematică, iar numărul locurilor de parcare este deseori inadecvat pentru a face faţă cererii. Vehiculele ajung astfel să fie parcate pe trotuare, piste pentru biciclişti, spaţii verzi etc. Acest aspect creează dificultăţi pietonilor, bicicliştilor şi altor utilizatori ai drumurilor şi trotuarelor, şi în acelaşi timp accentuează şi problemele legate de trafic. Gestionarea locurilor de parcare în unele oraşe din România este rudimentară. Pentru toate aceste motive, este necesară aplicarea unor măsuri mai dure pentru a proteja şi îmbunătăţi calitatea vieţii cetăţenilor, se arată în expunerea de motive a proiectului. Pentru persoanele nevăzătoare şi cu vedere parţială, un trotuar blocat înseamnă că îşi riscă viaţa mergând pe carosabil, făcând slalom printre maşini. Mai multe organizaţii care sprijină persoanele cu dizabilităţi au împărtăşit poveştile transmise de membrii lor, confirmând că parcarea pe trotuar este un obstacol major pentru deplasările pe care aceştia trebuie să le facă pentru a-şi desfăşura viaţa de zi cu zi”, potrivit comunicatului de presă al PNL.
PNL arată că nu doar persoanele cu dizabilităţi consideră că parcarea pe trotuar este o problemă, ci părinţii şi bunicii cu copii sau nepoţi în cărucioare sesizează constant că sunt nevoiţi să se deplaseze pe carosabil, din cauza ocupării trotuarelor de autovehiculele parcate, periclitând astfel viaţa lor şi a copiilor/nepoţilor lor.
„La urma urmei, este o chestiune de civilizaţie şi de normalitate, după cum milioane de români au văzut în Vest. Oraşele noastre trebuie să îşi respecte oamenii şi să le asigure o calitate decentă a vieţii”, conchide Burduja.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XProblema ii să și le aplice cineva.
-
Problema este ca nu sunt locuri de parcare mai ales intre blocuri si strada este f. ingusta.Daca lasi masina langa bordura nu se mai poate trece intre masini.
-
Atunci nu parchezi acolo pt ca e interzis
-
Tot scuze de căcat au romanii…. Bine zis, nu parchezi dacă e interzis retardat mintal.
Amendați maxim x 10 nesimțiții.-
De obicei ,titi cei care au gura mare sunt primii care incalca regulile! As paria ca esti unul dintre ei..faci circ in public ,sa te dai in spectacol, cand colo esti un indisciplinat!
-
-
-
Cei din primarie ce coboara din masini doar sa stea la o terasa de fite sau sa mearga la wc dezbat spatii pietonale, dar pun la cale sa permita soferilor sa parcheze pe trotuare, lasand pietonii sa circule in sir indian pe spatiul prin lege destinat lor. Asa le trebuie ,,saracilor,, cum ii poreclesc cocalarii de pe functii pe cei normali, nu vor sa mearga peste tot in masina precum fac dansii. Zadarnic au fost votati sa respecte drepturile tuturor in mod egal, ca ei ii tin in brate pe unii si ii batjocoresc pe altii. Rusine sa le fie !
Ce 1 m ?
trotuarele sunt pt pietoni nu pt masini sa fie clar
Dar de le li se acorda dreptul de a parca pe trotuare ,cu obligatia de a lasa pietonilor spatiu un metru ,,ratanilor care inteleg ca numai ei au drepturi ? legea spune ca strada e pentru masini si trotuarul pentru cei care nu sunt in masini .Atunci ?!? de ce in Arad e sprijinita si brevetata nesimtirea unora ? Unde se mai vede asa ceva ?!?
Sunt intersectii si treceri pietonale de care te temi , pentru ca posesorii de masini fara bun simt parcheaza in asa fel incat obstructioneaza cu totul vizibilitatea. In orice clipa risti sa te ia pe capota unul care circula cu viteza pe strazile adiacente bulevardelor. Aradul -devenit orasul nesimtirii si a bunului plac al unora pe functii
Sa curete orasul de vagabonzi si clandestini aciuti in blocurile din Vlaicu si Banul Maracine nu le da prin cap
De biciclete si trotinete nu incapeti dar nesimtitilor ce parcheaza pe trotuar le consfintiti mojicia si egoismul , doar fiinca umbla pe patru roti Pentru ei s-au taiat pomii de pe styrazi, pentru ei parcul de langa pasarela s-a injumatatit, pentru ei e liber la blocat trotuare. Nesimtitilor ce ati scornit asta , ce ar trebui trimisa la media centrala sa va faca de cacao in toata tara
Oameni buni,problema Aradului si a intregii tari e ca nu avem sosele de centura. Sa fim seriosi,noi nu avem multe masini in Romania,avem putine drumuri. Daca am avea centura cu adevarat functionala si completa,n-ai avea motive sa treci prin zonele centrale.Apoi sa fim realisti,parcarea in Arad costa putin, din moment ce vezi aceleasi masini parcate cat e ziua de lunga in zona centrala. Ideal ar fi parcarea sa fie moka dupa ora 6 cand sunt slabe sanse sa aglomerezi orasul,dar in timpul zilei sa coste macar 10 lei ora. Dar prima data fara bugetari ce parcheaza moka,ca e plin pe la Finante de ei….
Dar pt trotuarele care de pe vremea lui Cească AU FOST DE 80 – 100 CM LĂTIME, iar după reabilitare au devenit de 60 CM (mărind așa-zisul “spatiu verde” PE CARE NIMENI NU-L ÎNGRIJEȘTE), – dar CU SERIOASE ECONOMII pt firma constructoare agreată de Primărie, – deci pt șmenurile astea cu micșorarea trotuarelor, CINE PRIMEȘTE AMENDA ? 🤔
-
Erata: erau de 140-160cm (mai mari ca latimea unui autoturism) devenind de 80-100cm (de nu incap acum nici 2 carucioare unul lângă altul).
Atata stiu astia : amenzi maxime si preturi maxime ! Romania normala, ce sa-i faci! Dar de vina sunt nebunii care i-au tot votat!
pt postacii nemultumiti ( pe bune)
ce va tot plangeti de edili? asta au votat aradenii, asta merita , nu?
asa ca …….mucles !