Conform datelor centralizate de easySales, 43,4% dintre respondenţi au plasat comenzile de pe laptop sau de pe desktop, 62,1% au ales majoritatea comenzilor la magazine online care comercializează produse fizice, în timp ce 74,1% consideră preţul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online.
De asemenea, peste jumătate din totalul persoanelor chestionate (50,3%) preferă livrarea acasă, prin curier, 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar, 58,4% se informează despre produsele şi serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media, iar 47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important.
În acelaşi timp, 50,6% sunt relativ mulţumiţi de comenzile de pe site-urile din România şi comandă de câte ori au ocazia, deşi o pondere de 45,4% au realizat cele mai multe cumpărături din afara ţării, de pe platforma Temu.
Raportul de specialitate relevă şi faptul că mai mult de o treime (34,7%) dintre români se axează pe preţurile mici atunci când comandă de pe platforme de eCommerce din afara ţării, în timp ce 34,3% comandă ocazional (de două-trei ori pe an), de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay.
Totodată, 41,5% consideră că experienţa comenzilor din afara ţării a fost peste aşteptări şi, drept urmare, vor mai efectua comenzi internaţionale, 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine de peste hotare şi 34,7% sunt de părere că, în general, durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulţumeşte cel mai mult.
Potrivit sursei citate, aproape jumătate dintre respondenţi (48,7%) se aşteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare, iar 40,1% mizează pe ideea ca banii pentru un produs returnat să fie restituiţi în cinci zile lucrătoare.
La nivel general, (49,7%) dintre cumpărători au efectuat între una şi trei comenzi online, în ultima lună, în timp ce 40,9% au alocat un buget cuprins între 301 şi 1.000 de lei pentru achiziţii.
Informaţiile prezentate în studiul realizat de easySales au fost colectate în perioada 21 iunie – 8 iulie 2024, de la 1.043 de respondenţi, prin metoda CAWI – Computer Assisted Web Interviewing, cu marjă de eroare de aproximativ +/-3%.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XOr fi si oameni corecti nu zic nu dar eu nu mai vreau sa aud de comanda prin online Am primit alte obiecte nefolositoare sau defecte.
Expeditorii nu mai raspund la telefon sau mail Asa ca m-am lecuit de asa ceva. Nu mai cumpăr decat daca vad personal obiectul respectiv. Sa mergi pe la politie instante de judecata etc nu merita timpul pierdut
Voi cumpara de acuma numai ce vad personal. Dar fiecare e liber sa faca ce vrea Punct !