BUCUREŞTI. Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei a lansat în consultare un proiect de ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Acesta prevede, printre altele, ca, în cazul clienţilor casnici, facturarea să fie lunară, iar în cazul în care este pe o perioadă mai mare plata să fie eşalonată, anunţă Mediafax.
Potrivit unui comunicat semnat de preşedintele ANRE, Dumitru Chiriţă, prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem.
Proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar şi introducerea unor prevederi noi.
Printre acestea se numără introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru aceşti clienţi etc.
„În cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, proiectul prevede pentru clienţii vulnerabili eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi.
Noul regulament prevede introducerea şi actualizarea conţinutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informaţiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea, precum şi detalierea şi actualizarea modalităţilor de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, „astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată şi să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”, mai anunţă Mediafax.
Trimite articolul
Xindatorati pana la moarte
RUȘINE vouă celor de la ENEL și E-ON că sînteți NESERIOȘI.
-
Rușine? Pai, acest sentiment a fost de multa vreme eradicat, nu mai exista!