Propunerea privind emisiile auto, făcută de Comisia Europeană anul trecut, ar impune o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale maşinilor noi până în 2035, făcând imposibilă vânzarea în UE a vehiculelor alimentate cu combustibili fosili începând cu această dată, potrivit Reuters.
Miniştrii din ţările UE intenţionează să convină asupra poziţiei lor săptămâna viitoare, înainte de a negocia legea finală cu Parlamentul UE – care a susţinut interdicţia din 2035 printr-un vot în această lună.
Într-un document distribuit în rândul statelor UE, cele cinci ţări au cerut, în schimb, o reducere de 90% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2035 şi un obiectiv de 100% până în 2040. Acestea au afirmat că vehiculele utilitare uşoare ar trebui să respecte o reducere de 80% a emisiilor de CO2 până în 2035 şi de 100% până în 2040, în loc de reducerea de 100% până în 2035 propusă de Comisie.
“Trebuie stabilite perioade de tranziţie adecvate şi adaptate”, se arată în document, citând necesitatea de a extinde infrastructura de încărcare.
Un oficial bulgar, care nu a dorit să fie numit, a declarat că politicile climatice trebuie să ia în considerare factori economici şi sociali, cum ar fi “diferenţele semnificative” în ceea ce priveşte puterea de cumpărare între ţările UE.
Bruxelles-ul spune că data de 2035 este crucială deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani – astfel, o interdicţie ulterioară ar împiedica UE să atingă nivelul zero emisii nete până în 2050, etapă globală despre care oamenii de ştiinţă spun că ar evita schimbările climatice dezastruoase.
Unele guverne ale UE au sprijinit obiectivul din 2035, însă ministrul german de finanţe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piaţă auto din UE nu îl va susţine.
Ford şi Volvo Cars au susţinut public planul, iar Volkswagen îşi propune să nu mai vândă maşini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035. Dar grupurile din industrie, inclusiv Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, s-au opus obiectivului din 2035, invocând preocupări, printre care se numără şi implementarea incertă a încărcătoarelor.
UE negociază în prezent o altă lege prin care se cere ţărilor să instaleze milioane de încărcătoare pentru vehicule în acest deceniu.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XRo-exit. Simplu și concis. oricum Europa că proiect politic este doar un monstru care ne vrea sclavi.interesul național și gata. UE la gunoi.
-
Hauristule, Ro-exit este fix ce vor toti politicieni comunisti, infractori care nu vor sa fie controlati de UE. Iar tu… esti un comunist de sclav controlat de AUR !
-
N-ai cu cine, userul non-UE atata stie. Daca nu faceam parte din UE, buna – rea, cum o fi, acum eram la nivelul unei tari din Africa.
-
Nu stiu despre cine vorbesti. Sunt membru AUR, nu sunt acel domn/domnisoara non-UE insa logic vorbind singura noastra sansa de a supravietui este sa iesim din plasa globalistilor.
Ro-Exit si iseirea din NATO. De urgenta.
Imi iubesc tara. Daca acesta este un pacat atunci asa sa fie.-
Si ce crezi ca se va intampla cu Romania daca iese din NATO si UE, inafara anexarii directe sau indirecte de catre Rusia? Dar extremistii din HAUR exact asta doresc, sunt niste rusofili dovediti. Iar intre Rusia si Occident, eu aleg Occidentul, cu toate bubele sale.
-
-
-
Anglia nu are treaba cu asa ceva , isi vede de treaba mai departe!
-
Amusant esti, uite te, ele sunt chiar mai ambitios decat noi si vor interzice masinile noi pe benzina/diesel din 2030 daca nu sunt hibride : https://www.gov.uk/government/news/government-takes-historic-step-towards-net-zero-with-end-of-sale-of-new-petrol-and-diesel-cars-by-2030
Ar trebui să se spargă odată sleahta asta de hoți și trădători numită UE.
Fpoarte imteresant, cei de afara vor sa intre, cei din inauntru vor sa iasa. Cred ca e vremea sa se termine odata cu acesta organizatie dictatoriala EU.
-
cei din inauntru vor sa iasa …. !!!
Serios ? ia spune care stat vrea sa paraseasca E.U. ? ca poate ai tu informatii pe care noi nu le avem
,, Inteligentule ,, !!! ai vaga impresie ca Romanii o vor duce mai bine daca vor iesi din EU ? in momentul in care investitorii straini se retrag de pe piata din RO , cee si inca va urma in rusia , e floare la ureghe fatza de cum va fi in RO , insa esti prea limitat ca sa realizezi acest lucru
logoree de politician prost. De obicei arunca la presa astfel de idiotenii ca sa zica lumea ca ei fac ceva. Dar adevarul e ca masinile electrice nu vor avea succes cu adevarat pana mai avem petrol. Sunt muult in spate ca timp de alimentare si autonomie. Dupa ce se rezolva problemele astea 2, putem vorbi de disparitia motoarelor temice. Altfel… bazaconii de politicieni mincinosi
Ungaria a extins plafonarea de 1,27 dolari pa benzina pana pe data de 1 octombrie a.c. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
La noi cum ramane? tot cu 50 de bani?
de ce acolo se poate si in Romania nu?