Cele patru companii au fost sancţionate cu 123 de milioane de lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021, astfel: compania SEROM (Samsung Electronics România) cu 75,44 milioane de lei, Altex Romania cu 21,37 milioane de lei, Dante International (compania din spatele retailerului online eMAG Romania) cu 20,31 milioane de lei şi Flanco Retail cu 6,22 milioane de lei, potrivit observator.ro
Reacții
Amenzile aplicate au fost astfel:
- SEROM (Samsung România): 75.441.655 lei
- Dante Internaţional (eMAG): 20.311.427 lei
- Altex România: 21.376.113 lei
- Flanco Retail: 6.223.580 lei
Ce spune Consiliul Concurenței
„Înţelegerea anticoncurenţială a constat în fixarea preţurilor de revânzare a unor produse de către SEROM şi fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante şi Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacităţii celor trei comercianţi cu amănuntul de a-şi stabili independent preţurile de revânzare. Astfel, a fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare şi telefoane mobile. Televizoarele şi telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice şi de comunicaţii”, precizează Consiliul Concurenţei.
Reacția eMag
„Am colaborat cu Consiliul Concurenței pe tot parcursul investigației și am pus la dispoziția autorităților, în mod transparent, toate informațiile necesare pentru clarificarea situației. Concomitent cu plata amenzii, ne vom concentra pe mai departe în a oferi clienților noștri servicii cu valoare adăugată care să îi ajute să economisească timp și bani și a le oferi experiențe bune în online”, au transmis reprezentanţii eMAG.
Reacția Flanco
„Flanco a colaborat în mod transparent cu echipa care a condus investigația din partea Consiliului Concurenței. Respectăm decizia autorității, menționând că vom continua, ca și până acum, să ne stabilim independent strategia comercială, respectiv politica de prețuri și oferte, fără a permite vreodată intruziunea oricărei terțe părți. Obiectivul nostru final este întotdeauna acela de a răspunde intereselor consumatorului final și de a veni în sprijinul său”, a fost punctul de vedere al reprezentanților companiei Flanco.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XHoti de România….pe lingă companiile care distribuie combustibil, pe lingă cele farmautice, pe lingă parlamentarii noștri care nu ne reprezintă…căci doar din ce fură ele dau la stat o mare parte ..