În prezent, se lucrează pe mai multe segmente, inclusiv pe galeriile celor două tuneluri de peste 2 kilometri.
„Asocierea româno – bosniacă SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt DOO lucrează 24 de ore din 24 de ore, 7 zile pe săptămână la cele două galerii ale tunelului rutier cu lungimea de aproximativ 2,12 km pe fiecare sens (lungimea însumată a celor două galerii este de 4,24 km).
Constructorii sunt mobilizați în șantier cu 600 de persoane și 300 de utilaje și desfășoară lucrări la: terasamente (săpături, umpluturi, îmbunătățiri strat), structuri (foraje, armare, cofrare, betonare), galeriile tunelurilor, scurgerea apelor, utilități”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Despre contract
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA (2,2 miliarde de lei sau 436 de milioane de euro, cu TVA), finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat și câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.
Sursa: TION.RO
Trimite articolul
XAsteptam cu nerabdare sa termine pana in 2030
Ca la noi la nimeni, construiesc o autostrada distrugand drumul communal DC100 si casele din zona. Circula utilaje neinmatriculate cu incarcatura mare de pamant pe roti si in bena. Politia nu a gasit nicio abatere, nicio incalcare a legii, nu a vazut elefantul din camera, au fost cand muncitorii aveau liber de sarbatori. Pimaria Margina numai loc fumat si baut cafea pentru aceasta situatie.
Cine are pile la minister, poa’ sa fac ace vor in tara asta.
Aha , după ce peste 10 ani ați dormit în picioare, acun iar îi aburiți pe proști că … ssst…, liniște…, în țară se lucreaza… , doar până fraierii pun botul.