În cazul în care autoritățile vor interveni pentru a ajuta șoferul rămas blocat, acesta din urmă va trebui să achite costurile intervențiilor necesare. De asemenea, va fi responsabili și pentru pagubele cauzate în caz de accident.
Potrivit proiectului de lege, se dorește o modificare a legislației privind regimul drumurilor (Ordonanța de Guvern nr. 43/1997) pentru a descuraja șoferii care ignoră restricțiile de circulație pe drumurile temporar închise.
Executivul propune schimbări în ceea ce privește responsabilitatea celor care încalcă restricțiile de circulație pe drumuri cu trafic limitat în situații precum căderi de zăpadă, căderi de arbori sau prezența utilajelor agabaritice. Prin urmare, șoferii care nu respectă aceste restricții și rămân blocați sau provoacă accidente pe drumuri cu limitări de trafic vor trebui să acopere costurile intervenției echipei de asistență trimise pentru a-i ajuta.
„Propunerea nu vizează în mod deosebit încasarea unor sume de la utilizatori, dar se intenționează descurajarea utilizatorilor care produc aceste evenimente. Totodată, prin recuperarea costurilor la intervenție se vizează reducerea unor cheltuieli care nu se regăsesc în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național”, se arată în nota de fundamente.
Documentul evidențiază, de asemenea, intenția de a limita situațiile în care viața echipajelor de intervenție este pusă în pericol din cauza acțiunilor unor șoferi care nu respectă restricțiile de circulație pe anumite sectoare de drum.
Șoferii care intră pe drumuri restricționate și provoacă accidente soldate cu pagube materiale vor fi obligați, ei sau asiguratorii lor, să plătească contravaloarea costurilor, în termen de 15 zile de la primirea procesului-verbal. Aceeași responsabilitate se aplică șoferilor care cauzează accidente pe drumuri înzăpezite și pe care au circulat fără să respecte cerințele referitoare la anvelopele de iarnă.
Trimite articolul
XModificati rapid legea si puneti acolo si “cetatenii” care merg pe munte incaltati cu sandale sau tenisi… mai exact echipati necorespunzator, pentru care se cere interventia personalului salvamont… si cei de la salvamont isi pun viata in pericol salvand multi inconstienti…
Firmele care trebuie să întrețină drumurile practicabile, ce pățesc?
Anual se sifonează miliarde fără sa se facă absolut nimic, mai ales iarna, se închid drumurii fără nici o motivare la primul fulg de nea.
Aceasta lege e o tâmpenie prin care se acoperă șifonate banilor publici de către firmele de partid.
Foarte bine.Daca e drum inchis atunci inchis sa fie.N-ai ce cauta pe el.