O nouă șosea, foarte importantă pentru timișoreni și nu numai, va fi dată în folosință în câteva luni. Este vorba despre noul drum de legătură cu autostrada A1. Stadiul lucrărilor depășește 40%.
Drumul de legătură are zece kilometri, urmând să aibă profil de drum național cu patru benzi de circulație și să reprezinte o rută nouă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe autostrada A1.
Traseul drumului de legătură începe cu aproximativ 300 de metri înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est, spre autostrada A1.
Lucrările la șosea au fost reluate la mijlocul acestei luni după o pauză datorată sărbătorilor de iarnă.
„Am avut o discuție cu cei care lucrează la descărcarea de la Sânandrei (n.r. – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A.), pe acei zece kilometri. Și eu, și domnul director Pistol (n.r. – Cristian Pistol, directorul CNAIR), am primit asigurări că, la sfârșitul acestei veri, în august, maximum septembrie, se va termina această investiție. Au ajuns undeva la 40%. E o lucrare care în 7-8 luni poate fi terminată”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, zilele trecute, la Timișoara.
Contractul anterior, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute la finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului, stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract, lansată în octombrie 2023, au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase procedura din iarnă.
Sursa: Tion.ro
Trimite articolul
XDin păcate asta va produce ambuteiaje la intrare in Timisoara, ca și acum, fără descarcare este. Trebuia terminata întâi centura de vest.
ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A sa stiti ca lucreaza! merita nota 10 aceasta firma