Oradea. Incidentul a avut loc vineri, 19 mai, în jurul orei 15, pe Calea Aradului și a pus în dificultate călătorii, conform Bihon.ro.
„În urma unui apel primit prin Sistemul Unic 112, la ora 15.17, care sesiza producerea unei coliziuni între două tramvaie, pe strada Calea Aradului din municipiul Oradea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Crișana” al județului Bihor a mobilizat rapid la fața locului, trei echipaje de pompieri militari din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Oradea, cu o autospecială de descarcerare grea, o ambulanță SMURD tip B2 și o autospecială de lucru cu apă și spumă” a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Bihor, locotenent-colonel Camelia Roșca.
Pompierii paramedici au acordat primul ajutor unei persoane, aceasta refuzând ulterior, transportul la spital. De asemenea, echipajul de stingere a asigurat măsurile de prevenire a incendiilor la locul producerii accidentului.
Nu s-a impus intervenția echipajului de descarcerare.
Evenimentul rutier s-a soldat doar cu pagube materiale și a fost catalogat drept tamponare de către polițiștii rutieri sosiți la fața locului.
Cum s-a produs accidentul
Un tramvai Tatra ce circula pe direcția Calea Aradului – Decebal a intrat în coliziune frontală cu un altul, Astra, care circula pe sens opus. Tramvaiele erau conduse de două femei vatman. La fața locului, primele informații care au circulat au fost că macazul de pe linia spre Ioșia s-ar fi activat din senin, fie din cauza căldurii sau a altor cauze, iar garnitura care trebuia să o ia spre Decebal a fost deturnată spre Ioșia, în curbă. În acel moment, s-a izbit de tramvaiul Astra care mergea spre ieșirea din oraș.
Conducerea OTL infirmă, însă, acest scenariu, și consideră că vina aparține vatmanei de pe Tatra, care ar fi forțat intersecția.
Câteva ore s-au chinuit tehnicienii OTL să elibereze linia. Plăcile de tablă ale caroseriei Astrei s-au fost înțepenit în caroseria garniturii Tatra, așa că temerea mare era să nu se răstoarne garnitura deraiată. Cu ajutorul macaralei aduse afară, au ridicat ușor Tatra-ul și au pornit Astra, trăgând-o de lângă cealaltă garnitură. Ulterior, și tramvaiul galben a ajuns înapoi pe șine. În jurul orei 17:00 făcea întoarcerea prin Ioșia, pentru a reveni în depou.
De departe, cel mai șifonat a ieșit din tamponare tramvaiul Astra, a cărui caroserie arăta ca un ambalaj de ciocolată mototolită. Tarta, în schimb, abia dacă și-a zgâriat chitul de la recondiționările anterioare. „E ca tancul rusesc”, au observat martorii, cu umor.
Mai puțin umor e în rândul angajaților OTL, mai ales că e puțin probabil ca asigurările tramvaielor să acopere dauna, dat fiind că ambele garnituri sunt ale aceluiași operator.
Trimite articolul
XSe dovedeste inca odata ca cel destept cedeaza. Prin deformarea tablei exterioare (nu caroseria), care “arata ca un ambalaj de ciocolata mototolita” s-a absorbit din energia cinetica a tramvaiului Tatra oprind mai repede tramvaiul si diminuand pagubele.
Tramvaiele Tatra au fost excelente la vremea lor, printre cele mai avansate tehnologic pentru acea perioada. Pentru asta sunt in circulatie si la 50-60 de ani de la fabricare.
Astazi sunt insa cu totul alte norme de proiectare si testare, punandu-se accent si pe protectia pasiva in caz de coliziune.
-
Mai invata si ziaristul, o fi june.
de Tatra stim dar de tramvaiul ASTRA, nu stim cine este fabricantul?? stie cineva ?
-
Cine altcineva face Tramvaie decât ARAD-ul ??!! Nimeni !!
“Plăcile de tablă ale caroseriei Astrei s-au fost înțepenit în caroseria garniturii Tatra”
“S-au fost înțepenit” doar în caroserie? Eu vad ca “s-au fost intepenit” si-n limba romana!
ce părere are fabricantul tramvaielor ASTRA despre rezultatul acestui accident? ha?
-
Știi vorba lu’ Dabija? ”Lasă, nu te f..ă grija!”
-
părere,
Acuma ca-i timp de razboi, sa le face din asa tabla subtire!