Licitația a fost câștigată de compania Alstom Ferroviaria SpA, parte din grupul european Alstom. A fost desemnată câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători. Compania a câștigat licitația cu o ofertă de 1.3 miliarde lei fără TVA, transmite hotnews.ro.
Trenurile vor fi puse în circulație pe liniile electrificate din țară:
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj
- Brașov – Deda – Cluj
- București Nord – Brașov
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
- Cluj – Timișoara
- Cluj – Suceava – Iași
Acestea vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România și se vor alătura celor trei trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 de persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse pe minimum 15 ani.
Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția faimoaselor Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.
Trimite articolul
XDegeaba cumpara trenuri noi daca sinele nu au mai fost intretinute si schimbate in ultimii 30 ani. Cautati pe Youtube documentarele din ultimele luni, au fost mai multe emisiuni TV care arata starea reala in care este toata infrastructura. Daca nu au bani si personal nici macar pentru a intretine o garnitura Desiro, cine o sa faca intretinerea la vagoanele electrice noi, cu tehnologie noua?
-
cineva ar castiga… nu asa mere treaba la noi?
-
Momentan pe linia Curtici-Arad se circula cu 160 km/h iar pe Arad-Milova cu 120 km/h. Cand se va finaliza linia noua pana la Simeria se va ridica si aici viteza la 160 km/h. Pe magistrala 800 se circula de multi ani cu 160km/h intre Bucuresti-Constanta iar pe Bucuresti-Ploiesti tot cu 160 km/h. Incet incet vom avea multi km de linii pe care se va circula cu 160 km/h. Cat despre materialul rulant : vagoanele existente de multi ani cu boghiuri AVA200 pot circula in siguranta cu 200km/h – Astra vagoane Arad, iar locomotivele noi construite la Softronic sau cele vechi Electroputere reconditionate la Softronic sau Reloc in Romania sunt capabile de viteze pana la 200km/h. Sa nu uitam ca Softronic Craiova a livrat deja 16 buc si mai are un contract semnat pt 100 buc de locomotive electrice foarte performante cumparate de GreenCargo Suedia si care sunt foarte multumiti de performanta locomotivelor noastre. Acele locomotive vor circula in Suedia la nord de cercul polar si sunt cele mai puternice din Suedia. Aradul si Craiova sunt bine cunoscute in Europa pt materialul rulant fabricat. Pacat ca liniile si infrastructura feroviara din tara a ramas mult in urma.
Cat Timp tzine asa noi ( doua saptamani ) si dupa aia sunt scaunele taiate
Un pas deosebit de important spre civilizație și progres. Doresc ca să fie de bun augur, și să reprezinte o adevărată plăcere, pt. toți cei care aleg să călătorească cu aceste minunății de trenuri!
se taaie scaunele,se murdareste trenul======instalati camere /sunt si de acelea care vad noaptea
pot fi depistati ffaptuitorii