Ministerul Transporturilor are, în proiectul de buget pe 2022, o propunere de alocare de 17 mld. de lei credite bugetare, în creştere cu 21%, de la 14 mld. de lei, cât a cheltuit în 2021. Alocarea pentru proiecte cu finanţare din fonduri europene aferente exerciţiului financiar multi-anual 2014-2020 este de aproape 9 miliarde de lei.
Conform proiectului de buget pentru 2022, priorităţile strategice investitionale ale MTI pentru perioada 2022-2025 sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată şi continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile.
Lista principalelor proiecte de construcţie autostrăzi/VO, introduse în Buget în anul 2022 cuprinde următoarele obiective:
- Autostrada Sibiu – Piteşti secţiunile 1, 2, 3, 4 şi 5
- Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava – Deva)
- Autostrada Nădăşelu – Suplacu de Barcău – Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giraţie Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)
- Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş
- Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centrua existentă (Lărgirea la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 – DN5, DN 2 – A2 şi A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa)
- Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşi,
- Autostrada Ploieşti – Buzău
- Drum expres Craiova – Piteşti
- Drum expres Brăila – Galaţi
- Podul suspendat peste Dunăre în Zona Brăila
De asemenea, proiectele de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2021 şi care vor intra etapizat în perioada 2022-2025, curpind:
- Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ – Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Timişoara – Moraviţa,
- Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov – Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret
- Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila – Tulcea, Brăila – Buzău, Focşani – Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ
- Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare – Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita – Albiţa
- Completarea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad – Oradea
În ceea ce priveşte autostrăzile aflate în execuţie pe parcursul anului 2021, au fost finalizate şi date în trafic secţiunile:
-
- Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş, sector 1 C Târgu Mureş – Ungheni
- Autostrada Sebeş – Turda, lot 2.
SURSA: MEDIAFAX
Trimite articolul
XVisele fiecărui ministru,care s au materializat ,zero!
Cu pesedee chiar că se vor face!!!!! De aceea au tăiat de la investiții!
-
“peeseedee” VA CONSTRUI autostrazile,tot ei le-au construit pe cele existente, dar nici nu poti sa tii lumea in saracie, adica doar sa construiesti,iar pe cetateni sa-i tii infometati, asa cum ar fi acceptat #DrogatiiCrizatorii si basistii turnatorului lui petrov!
Iar cresterea veniturilor cetatenilor, tot “oesedee” le-a facut! Asa ca taci si suje, buai ,feciorul lu scaraotzki!
Suficienti bani pentru 3 studii de prefezabilitate si 2km de autostrada.
Unde se vor construi autostrăzi în 2022?
Probabil niciunde.
-
Se vor continua lucrarile pe A1 Sibiu-Pitesti (tronson1+tronson5+tronson 4-probabil finalizare tronson 1 Sibiu-Boita de catre constructorul Porr), A0 (inelul de centura de sud al Bucurestiuluide cu profil de autostrada ) 3 loturi (turci+greci la executie), pe A3 probabil tronsonul Chetani-Campia Turzii (relicitat), apoi continuare lucrari in mare forta UMB pe 2 loturi de 40 km Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului si tot pe A3 lotul Nusfalau-suplacu Barcau facut de turci. Tot pe A3 SPERAM CA SE VA REZOLVA SI SE VA POrni treaba pe loturile Biharia-Chiribis si Chiribis-Suplacu de Barcau, loturi pe care de un an se asteapta desemnarea castigatorilor intre Erbasu si Trameco. Apoi vorbim de drumul expres Craiova-Pitesti unde UMB lucreaza in mare forta pe Tronsonul 2 (lot1+Lot2) in lungime de 40 km, tronson care va fi gata in aprilie 2022. Tot UMB are si tronsonul 3 pe acest drum expres unde lucreaza din primavara in forta (nu stiu daca va fi gata in 2022) si tronsonul 4 pe care il are UMB , tronson care se termina la Pitesti si la care se face acuma proiectarea de umb si din primavara se va intra in forta in el. Pe tronsonul 1 din drumul expres Craiova-Pitesti lucreaza italienii de la Tirrena Scavi care au promis (dupa intarzieri nejustificate) ca in anul 2022 vor finaliza si ei acest tronson. Pe drumul expres Galati -Braila (11 km) a intrat deja in forta tot UMB. Ma opresc aici ca m-am plictisit! Multumit DRE??
-
Problema e că toate tronsoanele sunt subfinantate !Lista din buget e publică! Umb are termen în aprilie 2022 să termine tronsonul 2 din DX,sigur chiar mai repede,după cât mai au de lucru. Umb mai are un tronson si pe A0 unde au început deja să ducă balast.
-
-
Majoritatea acestor autostrazi si drumuri expres si centuri ocolitoare (executie sau SF+PT) au fost deblocate sau demarate de Drula in nici un an de mandat. De fapt tot ce a inaugurat in aceasta toamna toasul Grindeanu (cel putin a avut bunul simt sa nu se prezinte la taieri de panglici) si anume: Lotul 2 din A10 (24 km), Lotul de autostrada din A3 Iernut-Tg. Mures +drum legatura (9km), CENTURA Mihailesti la profil de drum expres, centura Giurgiu-vama profil de drum expres, centura Satu-Mare au fost urgentate , prioritizate, constructori calariti in urmarire de echipa lui Drula impreuna cu doamna Ionita de la PNL! Succes domnilor si la anul in urmarirea tuturor lucrarilor de autostrazi, drumuri expres, centuri ocolitoare, drumuri de legatura, cfr, etc. pe threadul API “peundemerg.ro”!
-
👍👍👍
Crezi că ei pricep,Dorum (???) ???-
Eu stiu ce sa zic stimate ‘Pasionat infrastructură (API.)”! Incerc si eu pe aici de ani buni si uite ce a iesit! Votantii HAUR cresc exponential! Atata putem noi ca si natie!! Aaaaa, era sa uit cel mai important proiect de infrastructura care se executa astazi in Romanica: podul suspendat peste Dunare care leaga malul brailean de cel tulcean cat si drumurile de legatura! O investitie de 500 milioane euroi – cea mai mare lucrare de infrastructura care se executa in prezent in Romanica – bani europeni! Si aici Drula a deblocat lucrarile la drumurile de legatura prin deblocarea emiterii autorizatiei de construire la drumurile de legatura. Altfel al treilea pod suspendat din Europa (ca si deschidere centrala) nu putea fi utilizat decat de ciori, pescarusi, etc. Era abandonat undeva in campiile dunarii din baragan! Desigur ca pesedeii la finalizarea lucrarilor la pod (nu cred ca va fi decembrie 2022 asa cum se lauda toasu Grindeanu pe munca altora ci prin 2023 cal mai probabil) se vor lauda cu eforturile depuse de cel mai mare partid din Romanica!!!!!!!!!
-
👍👍👍 Exact!
…un adevărat festival de fotografii de acolo postate de Radu! -
Mai ce va iubiti voi doi. Nu ati putea sa va luati o camera, sa o faceti altundeva decat pe aradon? Sau o fi una si aceeasi persoana care-si da reply-uri si like-uri de una singura?
-
Este acelasi x3,14shat care posteaza si isi raspunde singur la postari,un gunoiake de mai multi pe acest site;anul trecut ,dar si anul asta ,din cand in cand, se intitula “adelin stoianov”..un cocalar de doi bani!
-
-
-
drula, drula, ..stii cu ce rimeaza ,postacule janghinos mig29/coreea de nord/cuba?? NU A FACUT NIMIC decat propaganda,l-a interesat doar PR sau si al partiduletului de buzunar #drogatiiCrizatorii..
La “Sanatate” ati pus ministri ,unul mai incompetent ca altul, la “Justitie” la fel…acum vii cu drulaul..haide ca vin si eu cu ghetele innoroiate, ca sa te ajut sa pastrezi echilibrul..Noroc ca ne-a salvat dl premier Citzu de acesti drulai fara repere morale ,izgonindu-i de la guvernare! Aici dl Citzu a procedat genial..Iar #gashka-dide/oreste, acum,spumega de manie ca li s-a luat de sub bot, oala cu sarmale!
Alti incapabili pe care ni i-au adus pe cap , acesti iresponsabili,parinte1 si parinte 2, vedem la Sect1 si la TM..pe tot ce au pus mana au facut praf! Ce zici, toash mig29-correa de nord-cuba, cate voturi veti mai lua acolo unde a prins prosteala ,minciuna si manipularea voastra?? Sau mizati ca oamenii ,pe la noi, au memoria cam scurtutza?
-
De ce toate guvernele de până acuma au amintit doar în treacăt, fără nici un demers vizibil la nivelul omului de rand, de autostrada Ploiesti- Brasov. Este vreo piedică pusă de cineva?
-
Păi nu era un ministru al transporturilor care spunea că-și pune cortul acolo 🤣??? Din același partid cu grindeanu!
Cnair fuge de tuneluri ca dracu de tămâie!
Proasta pregătire a proiectelor cu SF proaste ( după bani ,asa și calitate/ lucru)!
Raspuns direct: niciunde. Se vor construi cativa metri, nu kilometri, in cel mai bun caz.
-
Atata ai pricepit tovarase Tuluz-Lotrec atata “ai scris”! Te invit sa te uiti pe filmuletele si miile de poze de pe sit-ul peundemerg.ro sectiunea autostrazi, drumuri expres, centuri ocolitoare, centura bucuresti, cai ferate, etc. si ai sa vezi circa 300 de km de autostrazi si drumuri expres aflate in executie chiar acuma!Bine, chiar acuma este odihna pe santiere. Dar ai ce vedea tot ce s-a filmat pe parcursul anului 2021 si va urma in 2022. Si pe tine, toasu Nelu , ce te mananca, ce treaba ai tu cu Autostrada A3, sectiunea Ploiesti-Comarnic-Rasnov (Brasov)? Ca aia este pentru plimbat fundul la mitici pe valea prahovei si atata!! Nu este o autostrada comerciala (transport marfa export-import la greu) cum este A1, A3 (de la TG. Mures la Bors) si A10 si cum va fi si A11 (Arad-Oradea), ci este o autostrada pur turistica pe care UE nu vrea sa o finanteze! Si deci miticii trebuie sa bage mana in bugetul tarii sa o faca! Ei bine toase Nelutu , comunistii tai din PSD au intors-o, au tavalit-o pe toate partile si cu toate mizeriile lor de minciuni (cu PPP-uri, cu imprumuturi, etc.) scotand numai tampenii pe gura (Ponta, Dragnea, Dancila, etc.) specific pesedeilor in materie de infrastructura si practic nu s-a facut nimica concret. Ei bine si aceasta bucata din autostrada A3 a luat-o zdravan de “cap” stimatul Drula si a impus refacerea cu celeritate a intregului SF+PT -si nu numai pe traseul Comarnic-Brasov cum vroia pesedeul tau ci pe intreg traseul lipsa Ploiesti-Brasov-de mana cu toti primarii de pe traseu astfel incat sa iasa un proiect fezabil, executabil imediat ce se poate licita! Mingea este acuma, toase Nelutu, la toasul tau Grindeanu! Drula i-a atras atentia toasului matematician Grindeanu ca nimeni nu mai urmareste indeaproape etapele de elaborare a acestui SF+PT, ca nu se mai tin sedintele saptamanale la MT (asa cum se tineau pe vremea lui Drula), sedinte in care sa fie calariti toti cei din CNAIR implicati in urmarirea elaborarii proiectelor si executiei diferitelor tronsoane de autostrazi si drumuri expres. Ei si ce crezi ca a raspuns toase Nelutu, toasul tau pesedee Grindeanu, matematicianul?: ca este timp, ca doar nu au expirat termenele de depunere a documentatiei din partea proiectantului (undeva in primul trimestru din 2022)! Asa ca tovarasi Nelutu si Tuluz-Lotrec fuga la toasu vostru Grindeanu si el va va tine la curent cu km de autostrada si drum expres aflati in executie si in contractare.
Si se vor face tunele Dracula: pe A1 sectorul Sibiu-Pitesti pe loturile 2 si 3 cat si pe Lotul 3 de pe A1 tronson Lugoj-Deva! Urmariti pe sit-ul peundemerg.ro mersul licitatiilor si executiei lucrarilor la autostrazi, drumuri expres, centuri ocolitoare, poduri, drumuri nationale, cai ferate (brasov-sighisoara-simeria-ghioroc). Chiar pe tronsonul cf Brasov-Sighisoara se vor face doua tuneluri duble electrificate , unul de 5km si unul de 7 km + un viaduct de 1,4 km! Pare incredibil dar sunt in executie acuma! Vizitati sit-ul de care vi-am spus!!!!-
Te citez mig29: …stimatul Drula si a impus refacerea cu celeritate a intregului SF+PT…
De ce sa pierdem bani si timp cu refacerea SF-ului si a proiectului? Portiunea respectivă se putea licita si se facea intre timp documentatia pentru Ploiesti Brasov. Din cauza ca fiecare ministru se dă destept nu mai incepe odata constructia. Sa speram ca Grindeanu nu e atat de destept ca Drula, se lasa de SF-uri și incepe sa construiasca. Doamne ajuta!-
Stimate SF asa zisa documentatie SF intocmita la fusareala de pe Comarnic-Brasov era “neexecutabila”, nu era nici macar studiu stiintifico-fantastic! Nu putea fii folosit nici la WC! Nu tinea cont de nici o realitate din teren, de nici o doleanta a primarilor de pe tarseu, nu era clar in SF daca se merge mai mult pe valea prahovei sau prin tuneluri, trebuiau doborate nu stiu cate imobile, etc.! Studii de fezabilitate facuta pe bani putini si de toata batjocura! Aici a intervenit Drula si a impus niste bugete mult mai serioase la licitatia SF-urilor astfel incat acestea sa nu mai fie facute pe genunchi” ci pe teren la modul cel mai serios si cu studii geotehnice suficiente. Mai mult a licitat cu aceeasi proiectanti si realizarea PT-ului legat cu SF-ul pentru ca sa se scoata la licitatie totul la pachet. Astfel constructorul care isi adjudeca contractul nu mai pierde timpul si cu elaborarea PT-ului (facut, de obicei, pe baza unui SF a CNAIR de toata jena) de la 6 luni la 1 an ci Constructorul poate intra direct in “brazda”, adica in santier avand la dispozitie un proiect tehnic executabil, avand facute exproprierile si toate relocarile de utilitati facute in timp util. Cam asta a impus si realizat (printre multe altele), in scurtul timp cat a stat la ministerul MT Drula. Autostrada A7 (Ploiesti-Buzau-Focsani-Pascani-Bacau-Suceava-Siret) este prima autostrada gandita de Drula si facuta documentatia cum am expus mai sus. Acuma se liciteaza tronsoanele pe rand: Ploiesti-Buzau, Buzau-Focsani, Focsani-Pascani, Pascani-Suceava. I s-a usurat mult munca lui Grindeanu. Sa speram ca Grindeanu va mentine metodologia si vom vedea licitatii si executii in forta la autostrazi, drumuri expres, cai ferate reconstruite la 160 km/h, etc. Adevarul ca timpul nu-l ajuta pe Grindeanu, mai ales cu proiectele din PNRR. A7 de exemplu este finantata integral din PNRR, ca de altfel si reconstructia caii ferate Arad-Timisoara-Lugoj-Caransebes (se va si dubla linia), calea ferata Cluj-Oradea -Episcopia bihor-granita HU (dubla si electrificata), tronsoanele de capat de la A8 , etc.
-
-
Mama ce te-ai ofticat migule LOL. Nu ai picat si tu ca avionul din nickname pe vreuna din atat de multele autostrazi construite la noi, comparabile ca numar si calitate, macar cu Ungaria? Nuuuu? Hmmm. Pai daca esti drumar platit de cioflingarii de politiceni sa te dai in barci pe aradon, te cred ca vorbesti doar ca sa te afli in treaba, poate-poate o pune careva botul la balmajelile voastre.
Suntem in coada lumii in ce priveste autostrazile, boierule. Botswana cred ca are mai multe sosele asfaltate ca Romania. Ungaria ne rade in nas pe buna dreptate. De 30 de ani puteam sa avem autostrazi si cai ferate de mare viteza, ca tarile civilizate, dar noi va avem pe voi, politrucii hoti si trepadusii lor, care se dau in stamba si ne mint cu seninatate; si nu, nu conteaza culoarea politica, sunteti toti la fel. Asa ca GTFO
PS. Si mai pune niste paragrafe la zidul ala de text, ca asa arata ca o diaree verbala, precum au parlamentarii pe care-i slujesti, cand deschid guritele de aur.
-
Nu pot sa neg meritele lui Drula in deblocarea anumitor lucrari dar : Lotul 5 din Pitesti Sibiu era gata licitat de PNL, loturile de 40 km din A3 castigate de UMB erau deja demarate de PNL, In aceeasi situatie se afla si DEX12 cu exceptia lotului 4. Ca sa fim sinceri,da tandemul PNL-USR au deblocat si relansat constructia de autostrazi in Romania.
-
Toate bune și frumoase. Planuri, proiecții…..vise.
Dar o explicație și un bilanț al sabotajului de pe A1 cu acei 15-20km dintre Marginea și Cosevita, va fi cineva, cândva, în stare sa ne prezinte?.
Sa ai 400km de autostrada cu o pauza de 20 , fix i mijloc, unde-i mai greu de ocolit, e noaptea mintii!
Probabil după dosarul revoluției, al mineriadelor, cel de la Colectiv ( cam multe, nu vi se pare?)
-
Despre ‘catastrofa’ aceasta stimate HHH poti sa-i intrebi pe Ponta, Dragnea , Cuc si compania din PSD care au tinut piept cu “vitejie” la UE care spuneau ca ei nu finanteaza sectiunea E din lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva decat cu tunele iar pesedeii vostrii nu si nu ca ei o fac simplu, cu debleu! Au mai si reziliat contractul cu constructorul italian care a fost obligat sa faca respectivul proiect faza PT cu tuneluri dar i s-a interzis de pesedee sa-l faca tot el. De aici a iesit un circ monstru cu respectivul constructor italian, s-a mers la curtea internationala de arbitraj si dupa 8 ani de procese, ghiciti pesedeilor, castiga constructorul iar statul roman trebuie sa-l despagubeasca cu vreo 250 si ceva milioane de RON! De asta ce spuneti pesedeilor? Intarziere de 10 ani, timp in care nu s-a putut face nimica, nici licitatii nici executii! Sa-i multumim partidului unic PSD pentru asta! Dar in 2020 vine guvernul pnl si doamna Ionita de la pnl din cadrul CNAIR poarta negocieri cu constructorul castigator al procesului, acesta in urma intelegerilor cu statul roman prin doamna Ionita renunta la dreptul de a construi in continuare (constructorul italian) tunelurile, preda proiectul tehnic si urmeaza sa primeasca de la statul roman, in transe, cei 250 milioane de RON. In 2020 DOAMNA IONITA IMPREUNA CU DRULA (INTRE TIMP AU FOST ALEGERILE SI S-A format guvernul pnl-usr-udmr) scot la licitatie sectiunea E din lotul 2 (13 km de autostrada cu tuneluri) si acuma ne aflam in procedura de adjudecare! Felicitari pesedeeede pentru Holdea-Marginea (sectorul lipsa din autostrada Lugoj-Deva)! Deci ‘jocul” este acuma pe Grideanu!! Succes!!!