Anunțul a fost făcut de cei de la DIICOT structura centrală, care au făcut public faptul că colegii lor de la Timișoara au trimis în judecată 35 de persoane, cetățeni români și libanezi, bănuiți de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare în formă continuată cu consecințe deosebit de grave și spălare de bani în formă continuată.
Anchetatorii spun că, în cursul anului 2014, indivizii au constituit o grupare în care erau angrenați și o parte din cei aflați la conducerea CFR Marfă, dar și angajați ai societății de stat. Grupul infracțional a subevaluat bunuri din patrimoniul societății cu ocazia vânzării a 2450 de vagoane destinate casării și a facilitat achiziția acestora de o societate comercială specializată pe tranzacționarea fierului vechi la nivel național.
„Grupul, care a implicat factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, a avut drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând însușirea de către o societate comercială a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate. Subevaluarea a fost realizată prin inițierea de către societatea de transport a unei proceduri de licitație pe Bursa de Mărfuri București a 2450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria <<deșeu fier vechi greu>> și <<deșeu fier vechi special>> (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară (fiind ascunsă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor).
Având atribuții de administrare și gestiune, în perioada 2014 – 2017, la diferite intervale de timp, în baza aceleiași rezoluții infracționale, prin încheierea și semnarea contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016 și cu prilejul executării acestuia prin 14 facturi de predare a bunurilor casate, membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă centrală a societății de transport, cu susținerea structurilor sau departamentelor tehnice din subordine, au însușit, în folosul societății din Călărași, 2450 de vagoane subevaluate ca și deșeu de fier vechi, ascunzând starea reală și elementele din fier greu și oțel, cu consecința producerii unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro)”, transmit procurorii DIICOT.
Anchetatorii spun că reprezentanții firmei din Călărași, cei care au achiziționat subevaluat vagoanele, știau că cei din conducerea CFR Marfă au fraudat patrimoniul societății și au încheiat un contract de vânzare cumpărare prin care au obținut 2450 de vagoane subevaluate. În acest fel au cauzat CFR Marfă un prejudiciu de 7.541.036,11 de euro.
„Ulterior încheierii contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, în vederea ascunderii adevăratei naturi a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor, în documentele privind operațiunile comerciale au fost atestate fapte și împrejurări nereale, activitate facilitată de reprezentanții din nivelul decizional și administrativ al societății comerciale din Călărași”, transmit anchetatorii.
Procurorii au pus sechestru în dosar pe 76 de imobile din București și județele Călărași, Dâmbovița, Prahova, Constanța, Gorj, Hunedoara, Iași, Ilfov și Galați.
Toți cei 35 membri ai rețelei au fost trimiși acum în judecată. Dosarul va fi judecat de magistrații de la Tribunalul Timiș.
Sursa: Tion.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!