Fernando Alonso a castigat al doilea titlu mondial la Formula 1, terminand in fata lui Michael Schumacher in Marele Premiu al Braziliei.
Schumi avea nevoie sa castige cursa, iar Alonso sa incheie in afara punctelor, pentru a-si asigura el titlul mondial. Insa scenariul nu a fost nici de departe acesta.
Pilotul german a suferit o pana in primele tururi, iar toate visele sale s-au destramat, in ciuda faptului ca nu a abandonat pana la final, terminand pe locul al patrulea.
Massa a castigat cursa, Button s-a clasat al treilea.
Giancarlo Fisichella a incheiat pe locul sase, suficient pentru Renault sa invinga pe Ferrari si la constructori pentru al doilea an consecutiv.
Masinile Ferrari au fost cele mai rapide in Brazilia, iar Massa, care a pornit din pole, a invins fara probleme, cu atat mai mult cu cat Alonso nu a fortat. Massa s-a instalat la conducere din primele tururi, inainte ca un accident al lui Nico Rosberg sa aduca masina de siguranta pe traseu.
Cand cursa a revenit la normal, brazilianul s-a distantat din nou, lasandu-l pe viitorul sau coleg de la Ferrari, Kimi Raikkonen, mult in spate.
La acel moment, Schumacher parea in carti pentru victorie, avansand de pe locul 10 (pozitie slaba obtinta in calificari datoriza unor probleme la alimentarea cu carburant) pe sase, la momentul in care iesise pe traseu safety-carul.
La iesirea safety-carului, Schumi a inceput sa puna presiune pe Giancarlo Fisichella. Dupa ce l-a asteptat cateva tururi, a mutat tare si a atacat la finalul turului 8. Schumacher l-a depasit pe Fisico pe linia din fata boxelor si a aparat pozitia in ciuda atacului din Senna S al pilotului Renault.
Numai ca masina Ferrari a derapat spre finalul virajului, iar Fisichella a trecut in fata, beneficiind si de faptul ca germanul a ncetinit, cu o pana pe stanga spate in urma unei atingeri intre cele doi bolizi.
Schumacher a intrat incet la boxe si a schimbat pneul, cazand spre coada plutonului.
A intrat pe traseu pe ultimul loc, chiar in fata lui Massa si a inceput o cursa de urmarire fantastica, in ceea ce avea sa fie ultima sa cursa din F1. A mers la limita si a recuperat loc dupa loc, avand masina alimentata si cu combustibil.
Schumacher a reusit o serie de cele mai rapide tururi, avansad pana pe locul 6, din nou in spatele lui Fisichella. A stat in spatele lui Fisico timp de 10 tururi pentru a putea trece. Fisichella a gresit frana in primul viraj, fiind suficient pentru Schumi sa il taxeze si sa il depaseasca.
Schumacher a trecut apoi in urmarirea lui Raikkonen. A urmat o depasire fantastica, roata la roata, in ultimele tururi. Schumi nu l-a mai putut ajunge pe Button, aflat pe locul 3, pentru ca se ajungea la final. Schumacher a parasit F1 cu fruntea sus.
That allowed Schumacher past to chase Raikkonen.
In spatele unui Massa perfect, Alonso a incheiat al doilea, beneficiind si de abandonul lui Trulli, asigurandu-si titlul de campion mondial.