Discuţiile purtate de consiliul de administraţie cu privire la planurile celor două mărci au creat unele diviziuni, a declarat Diess în cadrul unui eveniment la Wolfsburg, unde îşi are sediul central producătorul auto german.
Dar, în cele din urmă, mărcile, care, alături de afacerea VW din China, sunt cei mai importanţi furnizori de venituri ai grupului, au demonstrat că ar aduce mai mulţi bani pentru Wolfsburg cu un angajament în Formula 1 decât fără el, potrivit lui Diess, citat de Reuters.
De mai multe luni se speculează că cele două mărci negociază parteneriate pentru a intra în cea mai importantă competiţie auto internaţională, care, în mare parte din ultimul deceniu, a fost dominată de rivalul german al Volkswagen, Mercedes.
Diess a declarat luni că pregătirile Porsche pentru intrarea în Fomula One sunt ceva mai concrete decât cele ale Audi.
Audi este gata să ofere aproximativ 500 de milioane de euro pentru constructorul britanic de maşini sport de lux McLaren ca mijloc de intrare, a declarat o sursă pentru Reuters în martie, în timp ce Porsche intenţionează să stabilească un parteneriat pe termen lung cu echipa de curse Red Bull începând de peste câţiva ani.
Pe lângă argumentul economic al mărcilor, se pare că şi impactul publicitar ridicat al Formulei 1 a fost convingător. Diess a declarat că, în consecinţă, Porsche va reduce alte activităţi de curse şi se va concentra mai mult pe acest circuit.
Decizia vine în contextul în care Volkswagen se pregăteşte pentru o posibilă listare la bursă a Porsche AG în al patrulea trimestru al acestui an, deşi sursele au declarat că intrarea în cursele de Formula 1 ar avea şanse să se întâmple doar peste câţiva ani.
SURSA: MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!