Atacantul portughez a avut o creştere de 48% a numărului de urmăritori în ultimul an.
El câştigă în medie peste 3,5 milioane de dolari pentru o singură postare, potrivit analiştilor Nielsen Gracenote.
Coechipierul său de la Manchester United, Jadon Sancho, este cel mai influent jucător englez, în timp ce Gavi este vedeta de ultimă oră, cu o creştere de 5.165% a numărului de urmăritori.
Clasamentul se bazează pe instrumentul de măsurare a influencerilor dezvoltat de Nielsen, care evaluează numărul total de urmăritori, creşterea numărului de urmăritori, rata de implicare şi valoarea medie a mărcii pe post pe Instagram pentru a obţine un total al valorii media.
A fost realizat şi un clasament al jucătorilor care sunt aşteptaţi să participe la Cupa Mondială din 2022 din Qatar.
Ronaldo are 480 de milioane de urmăritori pe Instagram, în timp ce argentinianul Messi este urmărit de 360 de milioane de persoane – o creştere de 38% în ultimele 12 luni – şi produce o valoare mediatică de 2,6 milioane de dolari pe postare.
Trioul ofensiv de la Paris St-Germain, format din Messi, Neymar şi Mbappe, ocupă locurile al doilea, al treilea şi, respectiv, al patrulea după Ronaldo, fiecare având o medie de peste 1 milion de dolari pe postare.
Dintre primii 10, brazilianul Vinicius Junior a avut cea mai mare creştere a numărului de urmăritori dintre toţi jucătorii, cu o creştere de 90%, după ce a marcat golul victoriei în finala Ligii Campionilor pentru Real Madrid împotriva lui Liverpool.
Francezul N’Golo Kante ocupă locul opt în listă şi are cea mai mare rată de implicare a oricărui jucător din top 10 cu postările sale, de 11%.
Următorul mare star al reţelelor de socializare pare să fie spaniolul Gavi, al cărui număr de urmăritori a crescut cu peste 5000%, ajungând la 6,2 milioane. Postările sale au o rată de implicare de aproape 30%.
Brazilienii Raphinha şi Antony sunt pe locurile doi şi trei în clasamentul fotbaliştilor de mare succes, cu o creştere uriaşă a numărului de urmăritori după transferurile din vară la Barcelona şi, respectiv, Manchester United.
Între timp, Franţa va fi probabil cea mai influentă echipă pe reţelele de socializare la Cupa Mondială din 2022, cu 11,7 milioane de urmăritori pe pagina sa oficială.
Aceasta devansează Brazilia şi Portugalia, care au 11,3 milioane şi, respectiv, 10,3 milioane. De remarcat că 86% dintre urmăritorii Portugaliei locuiesc în afara ţării.
Anglia se află pe locul patru, cu 8,5 milioane de urmăritori. Dintre jucătorii lor, extrema Sancho este cel mai influent – el are 8,9 milioane de urmăritori, o creştere de 21% în ultimul an, în timp ce are o rată de implicare de 8% în postări.
Mai mulţi tineri jucători englezi au avut progrese notabile pe reţelele de socializare, printre care Jack Grealish, care are acum peste cinci milioane de urmăritori, şi Aaron Ramsdale, al cărui număr de urmăritori a explodat cu un remarcabil 920% în ultimele 12 luni, după ce s-a alăturat echipei Arsenal.
SURSA: MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!