Asfaltarea drumului Arad-Şiria e „praf”. Anunţul a fost făcut tocmai de Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, care a „urecheat” firma constructoare, respectiv Sylc Con Trans, o firmă de casă a CJA, care câştigă contracte pe bandă rulantă cu instituţia judeţeană. Cionca a pedepsit firma şi a pus-o să înlocuiască primul strat de asfalt pe kilometri întregi, acolo unde au apărut defecţiuni mari. Numai că mişcarea preşedintelui CJA vine târziu, foarte târziu, după luni de zile în care singura miză a modernizării drumului Arad-Şiria-Pâncota părea că au fost alegerile locale din septembrie. Demararea lucrărilor pe acest drum, chiar aşternerea primului strat de asfalt, s-au făcut sub presiune. Invocând anonimatul, oameni implicaţi în lucrările de pe drum ne spun faptul că toate lucrările s-au făcut „pe repede înainte”, la îndemnul celor din Consiliul Judeţean. Totul, pentru ca vechea şi noua conducere a judeţului să aibă parte de o imagine cât mai bună, imagine care, în final, se traduce prin voturi. Şi, cu siguranţă, asfaltul prost turnat pe Arad-Şiria încă din vară i-a adus lui Cionca şi PNL mii de voturi. Acum, când scopul a fost îndeplinit, când alegerile pentru CJA au fost câştigate detaşat de „galbeni”, preşedintele CJA poate să facă cale întoarsă pe drumul porst spre Șiria. Acum, Cionca tună şi fulgeră împotriva firmei constructoare, solicită grafice de lucrări, se plânge că, din păcate, nu este specialist în construcţia de drumuri, să poată să îşi dea seama de calitatea lucrărilor. Dar tot el spune că aparatul propriu al Consiliului Judeţean este format din profesionişti, cei mai buni dintre cei mai buni, oameni care „mănâncă drumuri pe pâine”. Cumva, nici el şi nici specialiştii lui nu au văzut dezastrul de pe Arad-Şiria. De ce? Pentru că nu trebuia să se vadă decât după alegeri, decât după ce „sacii erau în căruţă”?
Vechea şi actuala conducere a judeţului a sacrificat modernizarea drumului Arad-Şiria
Acelaşi Iustin Cionca ne-a anunţat că laboratorul specializat pe analize ale materialelor folosite la construcţia drumului Arad-Şiria va fi zilnic pe şantier, de acum încolo. Însă preşedintele Consiliului Judeţean a uitat ce ne transmitea nouă, arădenilor, în vară. „Am cerut aparatului de specialitate din Consiliul Județean să informeze, pe cât posibil, zilnic despre evoluția lucrărilor. Din câte știu eu, este un demers unic în România, prin care noi vrem să demonstrăm că muncim și pe acest șantier, că urmărim constructorul și că suntem foarte transparenți”, spunea Cionca, în luna iunie, când drumul Arad-Şiria a primit chiar şi o pagină dedicată pe Facebook. O lună mai târziu, în luna iulie, într-un comunicat de presă, preşedintele CJA ne anunţa faptul că „ne interesează să finalizăm cât mai rapid investiția, dar și calitatea lucrării trebuie să fie foarte bună. De aceea trimitem aproape zilnic echipele noastre pe teren, să țină legătura cu constructorul, să participe la toate fazele lucrării și să solicite corectarea eventualelor probleme”. Apoi, în luna noiembrie, când zeci de arădeni au sesizat faptul că mii de metri pătraţi de asfalt turnat pe Arad-Şiria sunt sub orice critică, Cionca îi „urechea” pe cei care îşi permiteau să îşi dea cu părerea: „Haideți să lămurim și poveștile descoperirii unor «defecțiuni» pe șantiere de către unii observatori specializați pe Facebook în construcția de drumuri. (…) Trebuie să fie clar pentru toată lumea că acolo sunt lucrări în curs, se sesizează greșeli din mers, ele sunt corectate, unele pentru că așa impune Consiliul Județean, altele pentru că așa se sesizează constructorul. Când lucrezi la tine acasă și sesizezi o problemă, o corectezi din mers, nu îl înjuri pe meșter pe Facebook și nici pe soțul sau soția care l-a angajat”.
Acum, nu mai ştim ce să înţelegem din duplicitatea preşedintelui CJA. Pe care declaraţii să le luăm în seamă? Pe cele din campania electorală? Pe cele de acum?
În schimb, un lucru pare clar: vechea şi actuala conducere a judeţului a sacrificat modernizarea drumului Arad-Şiria, cel mai important drum al judeţului, pentru campania electorală din vară. Din păcate, acest lucru ar putea avea repercusiuni mult timp de acum încolo. Pentru că o lucrare care a început greşit încă de la stadiul de fundaţie, cum se pare că s-a întâmplat pe Arad-Şiria, nu va fi una de calitate niciodată. Dar poate că nici acest lucru nu contează pentru Cionca & compania. Cel puţin, până la viitoarea campanie electorală. Atunci, vom vedea ce se va mai sacrifica în numele imaginii şefului Consiliului Judeţean.
Trimite articolul
XFelicitari pt articol d-le ziarist.Cred ca muncitorii de la SCT ar trebui sa faca de urgenta un curs de calificare in Austria , Germania etc.Dupa aia sa se apuce de drumuri.In caz contrar telenovela plombarilor din 2 in 2 ani continua.Pe banii nostri , ai tuturor.
De fapt, problema este urmatoarea: fundația drumului a fost alcătuită din materiale proaste. Piatra a fost cumpărată de la altă firmă penelistă, firma lui Palcu de la cariera sa de piatră de la Lipova. O piatră calcaroasă și plină de pămînt care se lasă după turnarea asfaltului. Degeaba se toarnă un nou strat de asfalt. Fundația este precară. Doar în zona satului Horia totul este ca la carte, cu ultimul strat de piatră reforzat cu ciment și o mașină specială care a reglat planeitatea acesteia. E clar că s-a încercat economisirea unor bani pe filieră penelistă.Si dacă nu erau ei, erau altii…
Sunt tare curios cine o ieși pe locul 1, în cursa asta febrilă, palpitantă, și cu răsturnări de situație, dintre cionca și bibarț, pentru mult râvnitul premiu de incompetentul județului… premiu absolut necesar, ce îi califică în altă cursă, si mai prestigioasă ce duce la minunat ‘ titlu de personajul principal de bancuri cu proști din vestul tarii!!!
Va TERMINATI,odata cu drumul asta?k m-am saturat sa tot fac 15 kilometri in plus pe la Ghioroc,ori Zimand-Santana-Comlaus(tuciurii,drogati-smecheri)pt a ajunge la Seleus si Ineu.Arda-va jaru.