Eșecul sistemului de învățământ nu mai surprinde pe nimeni. An de an, rezultatele, atât în cazul absolvenților de clasa a VIII-a, cât și în cazul liceenilor, confirmă că ceva e putred în sistemul de învățământ românesc. Mai bine de 30% dintre cei care au susținut anul acesta examenele nu au reușit să le promoveze, iar procentele celor care au reușit sunt în scădere de la an la an. Și totuși nimic nu pare să-i trezească dintr-un somn mult prea profund pe cei care decid soarta educației românești.
Cum s-a ajuns aici? Cum s-a distrus sistematic, picătură cu picătură, întreg sistemul de învățământ? De ce nimeni nu trage la răspundere pe nimeni după aceste rezultate? De ce profesorii nu vin să dea explicații atunci când elevii pe care, cel puțin teoretic, i-au pregătit, cad mai ceva ca muștele la examene? Întrebări ar fi multe, dar răspunsuri probabil ioc.
Dacă e să mă raportez la experiența personală, aș spune că modul în care se face astăzi educație în școală începe să se „împută” încă din clasele primare. O programă din ce în ce mai încărcată, noțiuni abstracte introduse încă din clasa întâi, evaluări peste evaluări și o singură concluzie: cei care pierd trenul nu vor mai avea vreo șansă să recupereze.
Am rămas stupefiată când am văzut viteza cu care se trece prin materie, pentru că, nu-i așa, programa o impune și nimeni nu poate rămâne în urmă. Doar că, dacă într-adevăr programa gândită de aceste „genii” într-ale educației ar fi cu adevărat atât de bună, nu ne-am trezi după opt ani de școală cu elevi care nu au deprins nici măcar noțiunile elementare.
Nu o dată am spus că actuala programă, referindu-mă aici încă de la primii ani de școală, îmi pare făcută pentru aceia care au cu cine și pot învăța în plus. Învățământul nostru, deși se numește și ar trebui să fie unul de masă, a devenit tot mai nișat, lăsându-i de izbeliște pe cei care poate n-au avut șansa unui mediu ceva mai prielnic din punct de vedere intelectual. Însă problemele din învățământ vin în lanț: de la programa făcută prost, la dascăli suplinitori care deși au căzut cu brio examenele de titularizare, ajung să fie la catedră din lipsă de alte soluții și până la alți profesori care văd în școală doar „o baltă cu pește” pentru „clienții” de la meditații. Nu zic că elevii și părinții sunt scutiți de orice vină, dar nu doar ei fac parte din acest sistem tot mai șubred pe care-l numim învățământ.
În definitiv, un popor prost educat va fi mult mai ușor de manipulat, va deveni o masă de manevră perfectă, care nu va putea ridica pretenții. Și atunci, care ar mai fi interesul pentru a stopa tăvălugul distrugerii din învățământ? Până atunci, însă, rămâne să ne mai revoltăm câteva zile pe an, imediat după afișarea rezultatelor la Evaluare și Bac și apoi să plecăm liniștiți în vacanțe.
Un popor prost educat va fi mult mai ușor de manipulat, va deveni o masă de manevră perfectă
Trimite articolul
XTot statul roman pare a fi un esec asumat.
Just, aveti perfecta dreptate!
Poate ar trebui camerele de luat vederi și în timpul anului școlar nu doar la examene
Ceia ce afirma aceasrta doamna nu e adevarat. In primul rind proiectul “Romania educata” este un proiect creat de specialisti cu fonduri din PNRR sub indrumarea Guvernului si a Presedentiei. Ar trebui sa se intereseze mai bine despre acest proiect si fondurile alocate. Proiectul a fost lansat de presedintele tarii.
Din pacate, asa cum am mai spus, mentalitatea bolsevista mostenita are inca repercusiuni. Sunt tot felul de materii inventate pentru a avea unii de unde manca o paine. O mare parte din invatamant se axeaza pe idea de a fi biblioteci ambulante de date fara valoare practica. Invatam tot felul de teorii exotice pentru nimic. Sistemele care performeaza, sunt cele in care copii sunt invatati sa caute solutii nu sa memoreze tot feluri de lucruri nefolositoare. Cati dintre cei care au terminat o facultate au folosit in practica, spre exemplu, siruri fourier? Cati dintre cei care au terminat un liceu au folosit in viata limite, logaritmi etc? Nu inteleg de ce se mai invata scrierea de mana, spre exemplu, cand in ultima perioada, mai mult de un biletel nu cred ca scrie cineva, poate scriitorii, desi ma indoiesc…Si dezbaterea poate continua…
Nu o sa producem altceva, pana nu ne v-om debarasa de astfel de idei si o sa invatam sa fim practici nu teoreticieni…
-
De cand se scrie “v-om”?! Iar cuvantul “copii” cand este accentuat, mai primeste un “i”, devenind “copiii”…
-
Ai dreptate, din greseala am uitat ca vom este verb auxiliar. Si i-ul din viteza mi-a scapat…
-
Oameni din domeniu spun ca 90% din cadrele didactice actuale nu au ce căuta în învățământ. Nu mai căutați eșecul în alta parte.
Intrebare pusa de o profesoara intr-o clasa de a 8-a: Cat timp petreceti zilnic pe calculator sau telefon mobil? 50% dintre elevi au raspuns: 4-6 ore. Credeti ca parintii stiu???
Matematica dezvolta doua functii importante ale gandirii: analiza si sinteza. Seriile Fourier se invata la orice facultate de inginerie din Europa si SUA. Despre scrisul de mana nici nu comentez. Cititi beneficiile emotionale si cognitive ale scrisului de mana.
-
Matematica sau filosofia? O întrebare de 100 de puncte.