ARAD. Primarul Călin Bibarţ şi Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions Sibiu, au semnat marţi contractul de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocrației pentru cetățeni”. Contractul – în valoare de peste 2 milioane de lei – face parte din proiectul „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației”, proiect pe care Primăria Arad îl implementează în perioada 15.04.2019–15.02.2022.
Semnarea contractului reprezintă un pas important în direcția digitalizării activității Primăriei Municipiului Arad. Este vizată realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și, totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă. Concret, se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de management a documentelor, realizarea unei platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.
Servicii electronice
Potrivit contractantului, noul site al Primăriei va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator, cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad, ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al instituţiei.
Zona de „portal servicii electronice” va oferi posibilitatea cetăţenilor ca, odată înregistrați în sistem, să completeze o serie de solicitări, iar Primăria le va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe diverse canale de comunicare. Scopul acestui portal este să elimine complet deplasarea fizică a cetățenilor la Primărie pentru o serie de servicii (cele care pot fi digitalizate; sunt şi câteva excepţii prevăzute de lege). Pentru început, vor fi digitalizate 7 servicii: autorizaţii de acces trafic greu, autorizaţii de funcţionare, avize pentru orarul de funcţionare, notificarea vânzărilor de lichidare, petiţii (transmitere şi primire răspuns), alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe, plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO).
„Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi. Este un proiect care va ajuta atât cetațeanul, cât și funcționarul public în demersurile sale. Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor” – a subliniat primarul Călin Bibarţ.
Fără hârtie pe birou!
Soft-ul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din 2005 pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.
„Platforma este gândită, pe de o parte, să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte, este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât, la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală, cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local ai softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale” – a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.
Documente
În prima parte a proiectului implementat de Primărie începând din 2019, au fost realizate Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 – documente obligatorii pentru accesarea fondurilor europene. Curând, acestea vor intra în procedura transparenţei decizionale, urmând ca apoi să fie supuse votului Consiliului Local Municipal.
Valoarea proiectului
Valoarea totală a proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” este de 3.559.242,40 lei. Valoarea eligibilă nerambursabilă este de 3.488.057,55 lei (98%), din care 3.025.356,04 lei (85%) din Fondul Social European, prin POCA 2014-2020, şi 462.701,51 lei (13%) din bugetul național. Cofinanțarea asigurată de Municipiul Arad este de 71.184,85 lei (2%).
Trimite articolul
XPe cind un primar si functionari virtuali?
Deci din 2022 urmeaza ciparea vitelor….
Se poate constata cu multa bucurie ca ARADON a devenit un reușit site de umor de calitate.
1. Primarul nu știe ce vorbește
2. Aradul e in urmă cu tehnologia
3. Prețul e umflat
4. 5. 6. +999 le puneți voi
Oare in ce secol ,aradenii vor beneficia de ” cuceririle tenologiei” si vor putea viziona life sedintele de Consiliu Local in care se hotaraste soarta urbei ? Lucrul acesta costa infim fata de sumele aratate mai sus !