BUCUREŞTI. Mall-urile Galleria din Arad, Piatra Neamţ şi Buzău, deţinute de dezvoltatorul imobiliar GTC, erau evaluate, potrivit Mediafax, la finele lunii iunie, la 29 milioane de euro. Adică în scădere cu 17% faţă de luna martie a aceluiaşi an! Un procent care nu face cinste nimănui. Tot potrivit Mediafax, reevaluarea în scădere a centrelor comerciale a avut loc ca urmare a reducerii veniturilor actuale şi viitoare din chirii, aşa cum rezultă din raportul financiar al companiei. Aici se arată că mall-urile au pierdut 6 milioane euro din valoare, ceea ce reprezintă 20% (cel mai mare nivel) din pierderea de 67 milioane de euro rezultată din reevaluarea în scădere a întregului portofoliu GTC în Europa Centrală şi de Sud-Est.
Tot aici se arată că dezvoltatorul GTC a luat, pentru centrele din Piatra Neamţ şi Buzău, care se confruntă cu mari probleme, decizia să le vândă, însă fără succes.
Nici Galleria Arad nu o duce foarte bine, chiar dacă în cazul acesteia nu s-a pus problema vânzării. Din păcate pentru operator, dar şi pentru arădeni, din acest mall s-au retras pe rând o serie de firme iar imaginea acestuia în timpul zilei este una dezolantă. Totuşi, cei care se ocupă de destinele Galleria Arad spun că, în nici un caz, nu se va pune problema închiderii centrului, că aici sunt organizate o serie întreagă de evenimente pentru arădeni şi nu numai şi că noile planuri, precum schimbarea interfaţei, vor duce la reviogarea centrului.
Încă de la momentul deschiderii lui, mall-ul Galleria Arad nu avut succesul scontat, poate şi datorită poziţionării sale (mult mai departe de centru decât primul mall al oraşului – Atrium Mall). În plus, în loc să fure din clienţii concurenţei, apariţia noului mall a făcut ca cel vechi să devină şi mai pe gustul arădenilor.
Cine poartă vina?
Care sunt cauzele eşecului Galleria Mall, dincolo de locaţie (arădenii fiind oameni comozi), rămâne de văzut şi analizat pentru proprietari. Un lucru e sigur: eşecul unui centru comercial nu poate indica decât faptul că puterea de cumpărare a arădenilor este în continuare scăzută. O dovadă e faptul că în timp ce mall-urile din Arad au atras puţine firme mari şi puţin clienţi, cel din Timişoara, de pildă, e plin ochi la orice oră din zi.
Danny Bercovich, directorul executiv GTC România speră însă că evenimentele gândite în mall-urile pe care le deţin şi care au redresat cât de cât situaţia vor fac ca „până la finalul acestui an să nu mai înregistrăm o scădere a veniturilor pe acest segment”, aşa cum a declarat pentru Mediafax.
Garanţie
Ca şi garanţia că mall-ul din Arad nu-şi închide uşile chiar dacă chiriaşii pleacă pe capete de aici este faptul, recunoscut şi de responsabilii arădeni ai complexului, că mall-ul a fost ridicat în baza unui credit neachitat în întregime încă iar închiderea uşilor acestuia nu ar fi acceptată nici de banca creditoare
Citiți principiile noastre de moderare aici!