A trecut o lungă perioadă de timp de la momentul în care lucrările de la Gara CFR trebuiau finalizate şi funcţionale. Dar de abia acum reprezentanţii Căilor Ferate au decis că pasarela de la gară poate fi dată circulaţiei. Într-un comunicat sec de presă, cei de la CFR anunţă că „în data de 9 iunie a fost deschisă publicului călător pasarela din staţia CF Arad”. Mai bine mai târziu, decât niciodată, ar spune unii. Cam prea târziu, am spune noi. Mai ales că lucrarea de modernizare a Gării Arad trebuia să fie gata de vreo doi ani de zile.
Aşadar, reprezentanţii CFR mai anunţă că „pasarela este parte a proiectului <Reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h Tronsonul 1: Frontieră –Curtici – Arad – Km 614>, în care s-a prevăzut executarea unor lucrări de modernizare a clădirii de călători şi a peroanelor din staţia CFR Arad”. Lucrările la pasarelă au început în 2012 şi trebuiau finalizate în 2014. Dar investiţia a fost pusă la dispoziţia publicului de abia acum, cu doi ani întârziere. Dar despre ce pasarelă vorbim? Este vorba despre pasarela care se desprinde din holul central al clădirii de călători şi se dezvoltă sub forma unui pod peste linii. Aceasta are un dublu rol: distribuirea pasagerilor la peroane, respectiv spaţiu de aşteptare şi comerţ/servicii pentru călători. În spaţiul pasarelei s-a amenajat un birou tehnic pentru impiegatii de mişcare, asigurând accesul acestora mai direct şi rapid la liniile de cale ferată. Aceasta a fost dotată cu toate facilităţile pentru călători şi pentru persoanele cu mobilitate redusă (lifturi, scări rulante, marcaje speciale, etc). Pasarela trece peste peroanele de la gară, iar pasajele subterane vor fi desfiinţate.
33 de milioane de lei
„Podul peste linii” a costat peste 33 de milioane de lei, fiind realizat de o asociere formată din cinci firme de construcţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!