ARAD. În urmă cu cinci-şase ani, înainte ca recesiunea şi criza mondială să lovească şi România, Aradul era ţinta principală a investitorilor din domeniul comercial. Zeci de hectare au fost vândute către companii care mai apoi au venit cu planuri şi proiecte pentru ridicarea unor centre comerciale impunătoare. Totuşi, realitatea a demonstrat că puterea de cumpărare din Arad, chiar şi într-un oraş de tranzit, nu este atât de ridicată.
Suspendare temporară
Cele două investiţii în centrele comerciale din Arad, Atrium Center şi Galleria Arad, le-au pus oarecum frână celor de la AFI în a mai construi şi ei un mall. Mai mult, poziţionarea pe aceeaşi arteră a oraşului, Calea Aurel Vlaicu, a acestor investiţii s-a dovedit a nu fi tocmai benefică: a se vedea cazul centrului Armonia, care a fost nevoit să îşi schimbe destinaţia. În ceea ce îi priveşte pe cei de la AFI – centru comercial ce ar trebui să se ridice pe terenul fostei fabrici IMAR, aceştia au declarat pentru presa centrală că reluarea lucrărilor se va face doar în momentul în care se vor semna contractele de închiriere a spaţiilor comerciale.
Nu doar proiectele în curs de dezvoltare sunt greu de finalizat, ci şi menţinerea valorii de piaţă a unui mall funcţional. Potrivit Mediafax, valoarea concernului ce deţine şi Galleria Arad a scăzut în acest an comparativ cu anul trecut, deşi procentul spaţiilor închiriate depăşeşte 90%.
Dezvoltare pe cartiere
Dacă marile centre comerciale se confruntă cu probleme, magazinele tip supermarket din cartiere sunt în continuă dezvoltare, aceasta părând să fie nişa pe care o pot exploata investitorii din comerţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!