ARAD. Directorul executiv al Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară (DDAC) Arad va deveni director general şi va avea un adjunct. Asta numai în condiţiile în care consilierii locali municipali vor aproba, în proxima şedinţă, proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei, a statelor de funcţii şi de personal ale DDAC. Scopul reorganizării instituţiei – aşa cum rezultă din expunerea de motive – îl constituie eficientizarea activităţii şi a fluxului decizional.
Dar să vedem despre ce modificări este vorba.
Permutări
Două compartimente şi un serviciu din cadrul DDAC (Resurse umane, Contabilitate-buget, Contractare servicii sociale) ar urma să îşi schimbe denumirea şi să fie subordonate directorului general. Ar urma să fie transformate patru funcţii publice de execuţie vacante şi trei posturi contractuale vacante. Alte 23 de posturi – ocupate, de această dată – vor fi transferate dintr-un compartiment în altul. Desigur, „mutarea” cea mai însemnată are loc la vârful DDAC.
Aşa cum menţionam mai sus, directorul executiv Erika Stark va deveni director general şi va avea un adjunct, cea din urmă funcţie urmând să fie vacantată. Iată cum sună textul oficial: „Se propune transformarea funcţiei publice de execuţie vacante de referent III, grad profesional superior, da la Serviciul Prestaţii sociale în funcţie publică de conducere vacantă de director general adjunct, gradul II, în subordinea directă a directorului general. Aceasta va avea în subordine Serviciul Prestaţii sociale, Asistenţă persoane cu handicap şi Compartiment acordare ajutoare umanitare.”
Explicaţii
Cum justifică Erika Stark această propunere? „Avem un volum de muncă foarte mare şi mi-e foarte greu să mai pot urmări toată activitatea. Suntem destul de mulţi, apar noi reglementări privind protecţia copilului, aşteptăm să apară Legea economiei sociale, a altă legislaţie legată de asistenţa socială… Conform Legii 292 a asistenţei sociale ne revin deja foarte multe atribuţii. În plus, ne gândim să mai dezvoltăm anumite servicii care să vină în sprijinul populaţiei şi vrem să accesăm proiecte pentru obţinerea unor fonduri nerambursabile” – explică directorul DDAC.
Erika Stark ţine, însă, să precizeze că nu ştie când şi nici măcar dacă va fi scos la concurs postul de director adjunct: „Eu am gândit înfiinţarea acestui post pentru viitor, că vom avea nevoie de el… Trebuie să se modifice organigrama mai întâi, să trimitem la ANFP, ei să-şi dea avizul şi tot ei să angajeze” – punctează directorul DDAC Arad.
Personal
Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad – instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică, sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – are 611 posturi (99 funcţii publice şi 512 posturi contractuale, din care 132 salariaţi activi şi 380 asistenţi personali ai persoanelor cu handicap).
CITESTE SI:
Investitie de 123.000 de euro la DDAC
Citiți principiile noastre de moderare aici!