– Primăria a cheltuit bani grei în încercarea de a ţine pasul cu tehnica: zeci de mii de euro pentru un program informatic care are scopul creşterii vitezei de creare, transmitere, circulaţie, stocare şi accesare a informaţiei manageriale în cadrul instituţiei. Municipalitatea s-a dotat, în fapt, cu un… program care va fi instalat pe calculatoarele din Primărie, plătind nu mai puţin de 79.500 de lei, fără TVA. În total, suma ajunge la circa 20.000 de euro! Contractul intitulat „Achiziţie Sistem de management informatizat – Sistem legislativ managerial public – pachet software” a stârnit interesul a doar două firme specializate, care au depus oferte la licitaţie. Dintre acestea, câştigătoare a fost desemnată o firmă din Cluj Napoca, care, se pare, a venit cu oferta cu preţul cel mai scăzut, cu circa 1000 de euro mai mic decât cât a anunţat Primăria că este dispusă să plătească.
„Este un sistem legislativ managerial public. Este vorba despre o aplicaţie informatică. Cu ajutorul acesteia, se va eficientiza funcţionarea instituţiei”, ne-a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei.
Standarde…
Justificarea acestei achiziţii, în plină criză şi în momentul în care toate instituţiile publice reduc cheltuielile pe cât se poate, este… un ordin al Ministerului. „Practic, există un Ordin al ministrului Finanţelor care prevede 25 de standarde de management public pe care, încet-încet, trebuie să le îndeplinim cu toţii. Achiziţia acestui sistem ajută al atingerea acestor standarde”, ne spune Corina Drăghici.
Scuza banilor: ştie… tot!
Aplicaţia achiziţionată de Municipalitate pe bani grei „ţine o evidenţă a tuturor sarcinilor şi a proiectelor viitoare sau aflate în derulare. În orice moment, managerul poate avea o imagine exactă a ceea ce îl interesează, pe etape, departamente. Va avea acces la evaluări, rapoarte, totul în timp real. La acest program vor avea acces de la toţi şefii de departamente, la cei de servicii sau direcţii, până la primar”, după cum argumentează Corina Drăghici.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!