Încă un tronson de circulaţie se închide astăzi. De această dată vina aparţine Companiei de Transport Public (CTP), care anunţă faptul că, „în data de 28.10.2008, datorită operaţiunilor de descărcare a unor vagoane de tramvai, se opreşte circulaţia tramvaielor pe ruta Piaţa UTA – Căpitan Ignat, începând cu orele 8.00”. Circulaţia auto în zona depoului de tramvaie va deveni imposibilă, timp de câteva ore, cât va dura operaţiunea de descărcare a vagoanelor.
Cât priveşte circulaţia tramvaielor, vor avea loc următoarele modificări : „transportul călătorilor va fi asigurat de autobuze între Piaţa UTA – Căpitan Ignat şi de tramvaiele liniei 3 între Căpitan Ignat- Aradul Nou; tramvaiele de pe tronsonul Piaţa Gai – Piaţa UTA şi Făt – Frumos – Piaţa UTA vor avea cap de linie depoul UTA”.
Autobuzele înspre Căpitan Ignat vor circula pe ruta Cocorilor – Aprod Purice – Şezătorii – Abatorului – Pădurii, biletele şi abonamentele fiind valabile.
Circulaţia autovehiculelor pe strada Cocorilor se va limita la tronsonul Aprodul Purice – Abatorului, aşa că participanţii la trafic sunt rugaţi să ocolească zona.
Ultimele patru
Pentru CTP este vorba de a doua „operaţiune” din acest an, după cea de la finele lui iulie, moment la care s-au descărcat trei vagoane primite aproape pe gratis de la compania de transport din Innsbruck (Austria). Acum vor fi descărcate celelalte patru vagoane, contractul semnat cu austriecii fiind pentru şapte vagoane.
Deşi sunt în stare bună de funcţionare, vagoanele au aproape 30 de ani vechime. CTP a plătit pentru acestea 6 mii de euro/bucata. Pentru aducerea tramvaielor în Arad, compania trebuie să plătească însă nu mai puţin de 14.500 de euro/vagon, bani la care se adaugă şi suma necesară închirierii macaralei, de peste 25 de tone, din Timişoara.
Alte zece
Compania din Innsbruck ar putea pune la dispoziţia arădenilor încă 10 tramvaie de acest gen, în fapt întreg parcul de tramvaie vechi de aici. Primăria nu a stabilit însă dacă vrea să mai achiziţioneze de aici tramvaie, sau dacă se va orienta de acum spre vagoane noi.
A.B.
Trimite articolul
XDeci ne facem de ras singuri … pe langa ca platim biletul 1.50 lei mai mult k in timisoara … aducem Tramvaie de toata jena , tot rahatu de dincolo aducem in tara , vai siamar … urat am ajuns , unde am ajuns 😉
Ce Tramvaie sunt astea??? Sunt comvins ca Primaria din Innsbruck s-ar bucurta sa le de-a si gratis, parcarea lor in tiraj, costa bani, cu fierul vechi in Austria s-au in Occident, nu este ca la noi. Aducem toate SCHROTTURI-LE din Occident in loc sa cumparam ceva durabil si comfortabil, nou! Stiu ca sunt scumpe, un Tamvai nou costa mult peste un milion Euro dar, mai bine Primaria se imprumuta pt altele…. Suntem mult in urma altor (multor) orase, din tara, in ceea ce priveste transportul in comun. Important este ca scumpim biletele.
Sa inteleg ca vreti sa ajungeti ca cei de dincolo…pe toata lumea aud in ultimul timp ba ca in Germania e asa, ba ca in Spania e mai altfel dar nu se gandesc cu ce eforturi au facut occidentalii infrastructura respectiva. Aruncati o privire aici: https:// http://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2079rank.html si minunati-va. Fiecare cetatean britanic are o datorie de vreo 170.000$, fiecare nou-nascut se naste cu datoria asta…sunteti siguri ca asta va doriti? Uitati-va si la Romanica care e aratata cu degetul pentru ca are o amarata de datorie de vreo 3400$ pe cap de locuitor. Pfff… ce frumoasa e arta manipularii.
oare chiar nu se sesizeaza nimeni de aceasta “afacere”? chiar trebuie sa luam vechitui? de ce parlamentarii si sefii de la primarie si consiliul judetean nu isi cumpara masini second hand?? de ce ei pot sa-si plimbe oasele in limuzine noi iar populatia sa circule cu vechituri cumparate pe benii contribuabililor???? alo DNA?? nu e cazul oare sa va aruncati o privire si aici???nu acuz dar ca si contribuabil pot pune niste intrebari .
Ai dreptate dar, daca tot spui ca ne comparam cu statele din West, care au infrastructura incompartabila cu cea din Ro, uiti insa sa scrii ca datoriile britanicilor de 170.000 Dolari pe cap de locuitor, au fost facute in ZECI de Ani, nu peste noapte. Asteapta sa treaca 30-40 ani sa vedem atunci ce datorii revin unui roman. In final, zic asa, nu trebuie sa ne comparam cu tarile din West, vezi la vecini unguri, cehi, polonezi, kroati, slovaci s.a.m.d. ce transport in comun au, banuiesc, realizat tot prin imprumuturi.
mai ..noi in oradea avem tramvaie SIEMENS de cateva milioane de euro bucata ma,noi noutze ca nici nu le auzi cand vin is statie ..mai ..hahalelelor.
numai in viena mai circula asa ceva
…”închirierii macaralei, de peste 25 de tone, din Timişoara.”
macaraua asta este din Arad toata ziua, si are bine peste 25 tone, adica dublu 50 tone putere de ridicare.
Decat sa ne dez-informati mai bine nu scrieti!
FRAIEREEEEEEE!, stii ca nepoti tai vor plati RATE la Banca, pt Tramvaile voastre. aveti 10 tramvaie si d-ai cu nasu-n cur?! Altceva NU AVETI NIMIC, IN SARACIA ALA DE ORAS????. HAI, PA!