România, alături de alte state europene, și-a asumat angajamente climatice îndrăznețe în fața Comisiei Europene, iar pentru a atinge obiectivele de mediu este nevoie de reducerea semnificativă a nivelului de poluare, relatează BIHON.RO.
„În Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă de bani. În paralel, să facem posibilă majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi”, a explicat Tanczos, într-o conferinţă de presă, organizată joi.
Statul român dorește încurajarea la scară largă a cetățenilor în vederea renunțării la mașinile clasice, cu motoare pe benzină și motorină, în favoarea trecerii la mobilitatea electrică.
Ministrul Mediului e de părere că în România vor fi eliminate de pe șosele aceste mașini de-abia peste 10-15 ani, ceea ce reprezintă o perioadă mult prea lungă pentru a aștepta să avem rezultate în privința mediului. Astfel, e nevoie de o accelerare a tendinței de adoptare a mașinilor electrice și de descurajare a achiziționării mașinilor cu motoare clasice.
Sursa: BIHON.RO
Trimite articolul
XFoarte interesant:
UE ne face presiune sa fim verzi ASAP!
Dar tot ei ne amendeaza ca noi nu avem bani sa fim verzi, si avem nevoie de sprijinul lor ca sa fim verzi!
Poi, aici e nevoie de EURO-parlamentarii preocupati de gaze si curent, acum sa fie preocupati si de mediu!
Un ministru dobitoc. Oare si-a pus niste intrebari simple cum ar fi : 1) Si daca statul va da ceva bani posesorilor de masini vechi , ei vor avea destui bani ca sa puna diferenta pt o masina noua ? Sigurat multi nu. 2) De ce trebuie acest stat sa isi asume mereu niste masuri pe care alte tari mult mai dezvoltate si cu cetateni cu salarii mari nu si le asuma ? De ce trebuie sa fim noi cu salariile noastre mici cei mai harnici” cumparatori de masini noi ? Din ou vrem sa fim vitejii Europei ? Va bateti joc de oameni in ultimul hal. Bine ar fi sa nu iti mai voteze partidul oamenii… niciodata. Multi vor prefera sa plateasca impozitul de 1000lei ( propus de voi ) decat sa isi cumpere o masina noua pt ca efectiv nu au bani, iar acest impozit marit le va ingreuna si mai mult vietile. Masura propusa de voi este ok, dar se poate aplica intr-o tara unde exista salarii decente, masinile au preturi corecte iar firmele de rca nu dau tepe soferilor si apoi falimenteaza.
-
Intodeauna se vor gasi prosti care sa-i voteze!
-
👏👍
-
Se mai ridica o problema pe care se pare ca ai nostri guvernanti se fac ca o ignora , la carburant statul are o gramada de accize , ma intreb daca prin absurd , maine toti posesorii de masini ar detine masini electrice , ar introduce statul accize si la energia electrica ? sunt 100 % ca asa s ar proceda , iar cei care nu detin un autoturism dar sunt in mod normal consumatori de curent , ar trebui si ei sa suporte acciza cot la cot cu detinatorii auto ….vechea manevra , taxa de drum introdusa la pretul carburantului , ca pe urma sa fie iar taxata separat dar fara ca , carburantul sa scada la pret cota parte cat revenea din taxa … In orice miscare , statul stie doar sa profite la maxim in defavoarea propiului popor . Ai un venit lunar in baza caruia statul iti ia impozit , din economiile tale iti cumperi un teren , deci din banii ce ti au ramas dupa ce ai fost impozitat odata , ai cumparat terenul , statul vine si iti pune impozit ( deci pe propiile economii ) pe urma construiesti o casa tot din economiile rezultate dupa ce statul ti a impozitat venitul , iar vine statul si impune un impozit , si chiar unul deloc de neglijat , si uite asa statul te taxeaza de n-spe mii de ori pe munca ta , Ai o masina , platesti impozit , plus accizele la combustibil , plus taxa de drum , plus tot felul de chitibusuri impuse ca trusa de prim ajutor , instinctor etc. toate impuse de stat , si astea cu termen de garantie la trusa de prim ajutor !!! cand in rahatul ala de trusa ai doar niste amarate de tifoane , foarfeca , leucoplast etc. ce naiba expira acolo ? In fine ! statul e un camatar legal
-
E bine de precizat ca DOAR STATUL CAPITALIST si Inuman(de la noi) face asa ceva, in Comunism nu era asa ceva ;atunci impozitele erau putine de tot si foarte mici!! Iata de ce multi s-au scarbit de asemenea capitalism de kt !
-
Pai exista masini de peste 15 ani pe gpl care polueaza mai putin decat unele masini noi… asta de ce nu se ia in considerare? Vechimea masinii nu are legatura automata cu poluarea.
Ok, perfect de acord dar nu sa dea 1500 euro ca sa luam o masina decenta care costa in jur de 20 000 euro. Alo traim in Romania iar cu salariile de aici nu ne permitem masini noi.
Am mult mai multa siguranta intr-o masina veche de 15 ani decat in multe altele noi ….
Si eu si pe oricine ai intreba ar prefera o masina noua dar nevoia ne face sa umblam cu “rablele”
-
Daca imi da la schimb masina noua in loc la asta veche o dau maine!!!
-
Corect tot romanul, ala de care va plangeti toti in comentarii ca e sarac, vrea masina de 20000 de euro. Da Dacia ce are fratilor?
În primul rând carburantul care este vândut la pompă în România nu este de calitate superioară, este mult mai poluant decât cel din UE.
De ce nu se ia in considerare faptul ca poluezi mult mai mult sa construiesti o masina noua de la zero decat sa exploatezi o masina pentru un timp mult mai indelungat, in conditii in care masina are revizii corecte. Daca vor reducerea poluarii, sa controleze toate masinile din trafic, asa reduci poluarea, le iei talonul baietilor care anuleaza egr-uri, filtre de particule etc.
In al doilea rand, nimeni nu spune ce faci dupa 7 ani cu bateriile masinilor electrice. Aia nu e tot poluare? Muti poluarea din zonele bogate economic in tarile de lumea a3a unde se produc bateriile..halal salvare a planetei.
In al treilea rand conteaza si cum e produs curentul care il bagi in masina, ca daca e cu carbuni de la nemti, cred ca masina va fi de fapt euro2 🙂
-
@Eu, ce n-ai inteles? pe astea-i doare-n fund de poluarea noastra. Dar, la o masina noua platesti o caruta de bani taxe, se asigura locuri de munca si implicit alte taxe. Totul se rezuma la bani. O sa se termine si covidul, ce dracu sa mai fure? Schimbam masinile si iar avem bani de praduit. Doar nu ai vrea sa munceasca, sa faca drumuri, spitale, scoli si sa fure de acolo? Mai simplu asa, schimbam masinile si banii vin… Mortii lor de ticalosi…
-
Am catalizator pentru B8, l am dat jos, îți trebuie ?
-
Corect !
Si ce suma vor sa ii dea celui ce preda o asemenea masina ?
Poate romanul sa isi cumpere o masina noua ? are bani destui? Aiurea
Majoritatea nu au sa fie clar si trag de masinile ce le au cat pot pt ”c-asa-i in tenis ” vorba lui Toma Caragiu
Asa ca………
Comisia europeana ne forteaza sa cumparam masini noi…Intrabare este cu ce? De ce comisia europeana nu forteaza guvernul sa alinieze salarile la nivelul Germaniei de exemplu? Vor sa avem masini ca-n Germania dar salarii ca-n Romania…interesant.
-
Din acelasi motiv de ce nu ne vor in zona schenghen.exemplele sunt multe. Portul Constanta le-ar sparge la olandezi portul Rotherdam, la nemti portul Hamburg, mana de lucru ieftina(aceiasi meserie la nemti iei 2000 eur la noi iei 3000lei), normal sa ne blocheze!!!
Vorbea și asta ca să nu tacă. Vorba aia: dacă nu ai nimic sa spui mai bine taci.
Daca putzoii astia imi dau 20000 de Euro, imi schimb masina in fiecare an.
Iarna trecută, am chemat un taxi de la Verbiță…a venit un Renault Full electric! UAU, zic! Când am urcat în mașină am înțepenit…șoferul era cu o căciulă cu urechi, mănuși și o geacă îmblănită. După ce am pornit, l-am întrebat dacă are încălzirea defectă.
Răspunsul: ”- Ce defectă domnule….dacă îi dau drumul și am și farurile pornite (era întuneric!) fac două curse de oraș și pot s-o duc la încărcat! Un kkt de mașină!”
Poluarea generată de producerea și exploatarea mașinilor electrice este mai mare decât cea produsă de un 1.9 TDI.
birocrații din UE au făcut presiuni pentru reducerea cilindreii și a numărului de pistoane la motoare. Asta înseamnă mașini mai proaste și mai scumpe care consumă și poluează tot cam atâta. Durata de viață a unei mașini cu 3 cilindrii este la 1/4 din cea a unui motor cu 4 cilindrii. Reducerea cilindreii s-a realizat prin tehnologia turbo care este sofisticată și sensibilă. Practic la ora actuală nu mai există mașini corecte ci doar rahaturi cu probleme.
În ordinea astea de idei vine UE și ne spune că trebuie să cumpărăm mașini mai puțin poluante care sunt cele noi. Cele noi nu sunt mai puțin poluante și în plus sunt foarte scumpe și nu merită.
În condițiile în care pentru o mașină nouă, chiar una mică prețurile încep de la 12 – 13.000Euro (Hyundai i20 cu motor 4 cilindrii fără turbo – dintre foarte puținele care mai există pe piață) și ajung pentru una media la cca.16 – 17.000Euro, nu vor fi cumpărători. Singurii cumpărători vor fi cei care au bani. Majoritatea însă nu-și permit și sunt nevoiți să apeleze la soluția SH.
Să vi tu ministru prost și să spui că supraimpozitezi mașinile vechi și că dai o compensație de 1000Euro înseamnă că, cei 85% care nu-și permit nu se aleg decât cu supraimpozitarea. Și așa în trendul progresist ieuropian de căcat majoritatea vor fi doar supraimpozitați ca să le fie și mai greu să-și ia o mașină nouă.
Constrangere, nu ajutor. Indiferent de suma oferita, daca se impune achizitia unei masini noi, impreuna cu majorarea taxelor pentru cele vechi, e tot programul Rabla, sub alta forma. Exemplul personal, doua din masinile mele: golf 2, 1988, 1.6d, consum mixt 5 sau sub 5, asigurare la alliantz pe un an 480 de lei, acum dupa noile tarife. Masina 2, un nissan, 2014, 1.6dci, consumul mixt 8.1 litri, asigurare tot la alliantz facuta de o saptamana, tot pe un an, 720-730 de lei. Impozit identic la ambele. Pai cat pot sa mareasca taxele, sa nu le acopar din consum, si diferenta de asigurare intr-un an? Si nu mai vorbim de piese si costuri de intretinere …
Numai 1 care dă cu mangoții ca-n lăutari, și-ar putea permite să-și ia o astfel de jucărie, dar culmea e că nu-și ia, preferând tăt BMW-ul clasic, benzinarul, frateme-leu!
te pomenesti ca au pretentii sa aiba masina si ITP si RCA , nu? păi de aia o da omul ca e RABLA nu de altceva. ve naiba!
In rest asteptati mult si bine sa scapati de masini poluante daca puneti astfel de conditii. Romanul va circula cu rabla in continuare
Și mașinile electrice unde să le încărcăm? Ce preturi au? Ne permitem să cumpărăm una electrică second-hand? Ne măriți salariile să ne putem cumpăra măcar un hârb electric?
Este normal europarlamentari, inițiatori de legi ” verzi”, comisii europene pentru protecția mediului sa te deplasezi cu avionul la și de la job? Știe vreunul dintre ei ca un avion într o singura cursa poluează în straturile superioare ale atmosferei cât zeci de mașini poate pentru ani de zile? Știu aceste state ca în perioada în care ei rupeau autobenzile cu motoare la mașini de la 2000cc în sus, noi românii aveam ateva zeci de mii de mașini și circulam pe sistemul par /impar și aveam cota 20l /lună?
De cea obligi tu sa îmi casez mașina de 15 ani dacă eu îți dovedesc ca este mai ok decât un Duster nou? De ce nu protejează natura prin plantarea câtorva miliarde de copaci la nivel planetar, de ce nu se opresc cursele de avion lăsând doar cele cu adevărat necesare? Știe cineva ca la Heatrowa aterizează/decolează și 3 avioane pe minut. Știe cineva câte sute de mii de tone de kerosen se ard în atmosfera în 24 ore? Știe cineva cât consuma și câte noxe elimina în apa și atmosfera toate navele militare într o singura zi? Și vouă va casunat pe România… cu o populație de 17-18 milioane și aia 35% țigani și alții, după ce v am cumpărat și v am scăpat de mașinile voastre sh, acum ne obligați sa le schimbam… Nu repar centura dar îmi iau mașina electrica ca neamțul, el cu salariu mediu de 2000e iar eu cu 300e,benzina și absolut orice produs difera cu câțiva cenți intre tarile noastre și salariile cu câteva mii de euro. Și culmea, trebuie sa ținem pasul cu ei…
Daca ne dau eu bani sa cumpărăm Tesla io nam nimic împotriva :))
Nu o sa arunc banii niciodata pe o alta rabla electrica,care merge doar prin oras,vreau sa poluez,mai mut decit o fac avioanele,daca pot,saca ne da la schimb maaini electrice care sa si arate a masini,pe gratis..ma mai gandesc daca renunt la diesel…astia asa au impresia ca toata Romania are bani de dat pe tigăile alea electriceTefaluri cu roți….nu se ii ntreaba nici un destept din parlamentu pulii,de ce sunt asa multemasini vechi…de bogati ce suntem si trai bun ce avem!
Mizeriilor!!afara cu voi!!