Deschiderea spre Occident a adus Aradul pe scena principală a comerţului. Invazia centrelor comerciale, a hipermarketurilor şi a supermarketurilor s-a făcut resimţită în mod special în ultimii ani.
Magazine de renume au apărut în municipiu şi judeţ, iar spaţiile comerciale au ajuns să fie tot mai extinse. În aceste condiţii, un studiu realizat la nivel de ţară, clasează Aradul pe locul secund în ceea ce priveşte numărul metrilor pătraţi de magazine la o mie de locuitori.
Potrivit DTZ nici mai mult nici mai puţin decât 498 de metri pătraţi sunt distribuiţi la mia de locuitori din judeţul Arad, Interesant de menţionat ar fi şi faptul că Aradul a reuşit să depăşească chiar şi Bucureştiul în ceea ce priveşte spaţiile comerciale, Capitala având o medie a puţin peste 300 de metri pătraţi la mia de locuitori.
Liderul absolut al spaţiilor comerciale este Suceava, media metrilor pătraţi destinaţi comerţului în acest caz fiind cu mult mai mare chiar şi decât cea din oraşe precum Budapesta sau Viena.
În aşteptare
Investiţiile comerciale nu se opresc, însă, în Arad. Potrivit raportului privind starea economică a municipiului, mega-proiectul Ice Plaza care ar trebui să se ridice la ieşirea din municipiu către Timişoara nu a fost abandonat.
Grupul britanic Ice Properties va invest 120 milioane euro pentru a ridica peste 55 mii metri pătraţi de spaţiu comercial. Pe lângă acest proiect, alte două investiţii sunt în aşteptare: AFI Europe Romania – vis a vis de Atrium center, investiţie de 294 milioane euro şi Rompark – ieşire Arad-Deva.
Citiți principiile noastre de moderare aici!